خبرگزاری کار ایران

اختصاصی ایلنا /

امروز قیمت خرید تضمینی چای برای سال ۹۳ اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۳۲

با پیگیری‌های معاونت نظارت و امور راهبردی ریاست جمهوری امسال کشاورزان از وضعیت بحرانی سال گذشته نجات پیدا کردیم و تاکنون ۹۰ درصد بهای خرید برگ سبز چای به کشاورز پرداخت شده و احتمالا تا تا پایان آبان ماه تمامی بدهی‌ها پرداخت می‌شود.

کارگروه چای، امروز قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای را برای سال ۹۳ تعیین می‌کنند.

سعید رحمت سمیعی رئیس هیات مدیره سندیکای کارخانجات چای شمال در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از جلسه امروز کارگروه چای در وزارت جهادکشاورزی خبر داد و گفت: امروز در جلسه کارگروه چای با حضور وزیر جهاد کشاورزی، استاندار گیلان، نماینگان کمیسیون کشاورزی مجلس و نمایندگان سندیکای چای قیمت خرید تضمینی چای برای سال ۹۳ تعین می‌شود.

وی در خصوص میزان برداشت چای طی سال جاری اظهار داشت: امسال بدلیل سرما و یخزدگی ابتدای بهار و خشکسالی‌های طول تابستان کاهش تولید داشته‌ایم، میزان برداشت چای حدود ۱۸ تا ۱۹ هزارتن طی سال جاری است، کاهش چشمگیر تولید چای امسال در حالی است که میزان ایده آل برداشت چای در کشور به میزان سال ۷۸ یعنی برداشت ۱۲ تا ۱۳ هزار تن بوده است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارخانجات چای شمال خاطرنشان کرد: علاوه بر تغییرات نامساعد جوی عدم حمایت دولت به لحاظ ارائه تسهیلات و تحویل کود همگی دست به دست هم دادند و تولید چای باغات را به میزان قابل توجهی کاهش دادند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر از ۳۲ هزار هکتار باغ چای درصد زیادی تبدیل به باغ کیوی، ویلاسازی و درصدی نیز رهاسازی شده و تنها ۲۰ هزار هکتار باقی مانده است.

سمیعی در ادامه پایین بودن نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای را از دیگر عوامل کاهش سطح زیر کشت چای برشمرد و افزود: طی سال جاری قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک ۱۲۰۰ و درجه دو ۶۵۰ تومان بوده که این امر نیز منجر به بی‌انگیزگی و رهاسازی کشت از سوی کشاورزان شد.

وی در خصوص پرداخت مطالبات چایکاران نیز گفت: با پیگیری‌های معاونت نظارت و امور راهبردی ریاست جمهوری امسال کشاورزان از وضعیت بحرانی سال گذشته نجات پیدا کردیم و تاکنون ۹۰ درصد بهای خرید برگ سبز چای به کشاورز پرداخت شده و احتمالا تا تا پایان آبان ماه تمامی بدهی‌ها پرداخت می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز