خبرگزاری کار ایران

نایب رییس دوم اتاق بازرگانی در گفتگو با ایلنا:

نرخ ارز با شیب ۱.۵ درصدی در حال کاهش است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۸۱

با توافقاتی که اخیرا با چین صورت گرفته و در صورت کمرنگ شدن تحریم‌ها فاصله بین ارز مبادله‌ای و ارز آزاد کمتر خواهد شد.

نایب رییس دوم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی ایران گفت: نرخ ارز با شیب ۱.۵درصدی در حال کاهش است.

محسن جلالی‌پور، نایب رییس دوم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه تحریم‌ها هزینه‌های سرباری بر روی بهای ارز در کشور داشته است، اظهار داشت: مشکلات نقل و انتقال ارز از یک سو و هزینه تبدیل ارز از سوی دیگر باعثشده تا نرخ ارز درحدود ۳ هزار تومان باقی بماند؛ این در حالی است که با توافقاتی که اخیرا با چین صورت گرفته و در صورت کمرنگ شدن تحریم‌ها فاصله بین ارز مبادله‌ای و ارز آزاد کمتر خواهد شد.

جلالی‌پور به ارزهای موجود در اتاق مبادلات ارزی اشاره کرد و گفت: روپیه هند، وون کره جنوبی و یوان چین هم اینک در این مرکز وجود دارد و برای خرید کالا از کشوری بجز این ۳ کشور باید هزینه انتقال و تبدیل ارز پرداخت شود که هزینه‌های سربار ارزی برای کشور ما محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۵۰ تومان در هر ماه از نرخ ارز کاسته می‌شود گفت: خوشبختانه نرخ ارز با شیب ۱.۵ درصدی در حال کاهش است.

به گزارش ایلنا، چندی پیش اظهاراتی از سوی ولی اله سیف، رییس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه نرخ ارز سه هزار تومانی کف قیمت برای ارز است مطرح شد اما طیب نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره اظهار نظر جنجالی رئیس کل بانک مرکزی برای نرخ کف دلار، گفت: بنده با کاهش قیمت دلار تا ۲۶۰۰ الی ۲۷۰۰ تومان موافقم اما بیشتر از آن به‌صلاح نیست.

به هر حال به نظر می‌رسد اگر شرایط اقتصادی کشور آرام و با ثبات باشد و سیاستهای سنجیده از طرف دولت اتخاذ شود؛ در سالهای آینده نرخ ارز روندی کاهشی را دنبال کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز