خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور عشایر در گفتگو با ایلنا:

عشایر به سختی زندگی می‌کنند / ما با خشکسالی دست به گریبانیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۵۰

در حال حاضر ۲۰ درصد گوشت قرمز از دام کوچک و ۵ درصد تولیدات زراعی و باغی کشور را عشایر تولید می‌کنند که در صورتی که علوفه و آب مورد نیازشان تامین شود تولیدشان کاهش نمی‌یابد.

خشکسالی، آبرسانی و مسائل مربوط به تسهیلات‌دهی به عشایر از جمله مشکلات پیش روی عشایر کشور در مسیر تولید بهینه است.

جهانشاه صدیق رئیس سازمان امورعشایر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین وضعیت عشایر کشور به خشکسالی‌ها اشاره و اظهار داشت: امسال نیز خشکسالی و کم آبی، نجوشیدن چشمه‌ها و سراب‌ها در مناطق قشلاقی باعثشده آبرسانی به عشایر با تانکر صورت گیرد.

وی افزود: کوچ عشایر ازمناطق ییلاقی به سمت مناطق گرمسیری همچون بوشهر و خوزستان و مناطق گرم‌تر آذربایجان آغاز شده و تا پایان آبان ماه به پایان می‌رسد.

صدیق با بیان اینکه عشایر سالانه ۱۸۰هزارتن گوشت تولید می‌کنند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۰ درصد گوشت قرمز از دام کوچک و ۵ درصد تولیدات زراعی و باغی کشور را عشایر تولید می‌کنند که در صورتی که علوفه و آب مورد نیازشان تامین شود تولیدشان کاهش نمی‌یابد.

وی در خصوص تسهیلات‌دهی به عشایر نیز گفت: با توجه به مقررات بانک‌ها و بحثضمانت نامه‌ها با توجه به ساکن نبودن عشایر تسهیلات‌دهی به این قشر به سختی صورت می‌گیرد که صندوق توسعه کشاورزی و تشکل‌ها تاحد امکان سعی می‌کنند تسهیلات لازم را در اختیار عشایر قرار دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز