خبرگزاری کار ایران

درگاهی به ایلنا خبرداد:

افزایش نرخ خرید تضمینی دانه‌های روغنی طی سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۴۲

با توجه به اینکه کشت کلزا تازه شروع شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ تا ۱۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

طی سال جاری علاوه بر مطلوب بودن سطح زیرکشت و میزان برداشت دانه‌های روغنی نرخ‌های خرید تضمینی برای سال ۹۳ نیز رضایت بخش بوده است.

محمدرضا درگاهی، مدیرکل‌دفتر پنبه، دانه‌های‌ روغنی‌ و گیاهان‌ صنعتی وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا به میزان تولید و نیاز شکر در کشور اشاره و اظهار داشت: میزان نیاز کشور به شکر ۲میلیون و ۱۰۰ تن است که یک میلیون و ۱۰۰ تن یعنی ۵۵ درصد نیاز کشور از تولید داخلی تامین می‌شود.

درگاهی در ادامه به تببین سطح زیرکشت دانه‌های روغنی پرداخت و گفت: در سال ۹۱ سطح زیر کشت کلزا ۸۲ هزار هکتار، عملکرد در واحد سطح ۱۷۵۴ کیلوگرم و تولید کل ۱۴۳هزار تن بوده که این ارقام در سال ۹۲ رشد قابل توجهی داشته بطوری که سطح زیر کشت با رشد ۴۵ درصدی به ۱۱۸ هزار هکتار، عملکرد در واحد سطح با ۲۲ درصد رشد به ۲۱۵۰ کیلوگرم و در نتیجه میزان تولید کل با ۷۸ درصد رشد به ۲۵۳هزار تن رسید که این میزان تولید از سال ۸۶ تاکنون بی سابقه بوده است.

وی همچنین با اشاره به وضعیت ایده‌آل کشت کلزا طی سال جاری اظهار داشت: با توجه به اینکه کشت کلزا تازه شروع شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ تا ۱۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل‌دفترپنبه، دانه‌های‌ روغنی‌و گیاهان‌صنعتی، در خصوص میزان تولید سویا نیز گفت: اکنون برداشت سویا آغاز شده و طبق برآوردهای سال ۹۲، از ۶۷هزار هکتار سطح زیر کشت ۱۶۵هزارتن تولید دانه سویا داشته‌ایم.

وی با اشاره به رشد نرخ خریدهای تضمینی طی سال جاری خاطرنشان کرد: نرخ خرید تضمینی کلزا برای سال۹۲ هزار تومان بوده که با رشد ۹۰ درصدی به ۱۹۰۰تومان رسیده است، براساس آمار سویا با ۹۵ درصد رشد از ۸۷۰ تومان به ۱۷۰۰ تومان، پنبه با ۵۷ درصد رشد از ۱۴۰۰ تومان به ۲۲۰۰تومان، چغندر قند از ۱۶۵ تومان نرخ خرید سال ۹۲ به ۲۱۰ تومان در سال ۹۳ رسیده است همچنین گلرنگ از ۹۵۰ تومان به ۱۸۵۰ تومان رسیده که ۹۴ درصد رشد داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز