خبرگزاری کار ایران

شریعتمداری:

هنوز پیگیر حادثه قم و واردات کالاهای بی‌کیفیت هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۳۶

دولت تدبیر و امید با پیگیری سند چشم‌انداز توسعه قصد زنگارزدایی از مواردی را دارد که به فراموشی سپرده شده است را دارد و در صدد ایجاد زمینه‌هایی برای اجرایی شدن اهداف سند چشم انداز توسعه کشور هستیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: هنوز پیگیر حادثه قم و واردات کالاهای بی‌کیفیت هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد شریعتمداری در مراسم گرامیداشت روز ملی کیفیت که صبح امروز(۱۹ آبان) با حضور فعالین این حوزه در محل سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به رشد منفی شاخص‌های اقتصادی در کشور اظهار داشت: سند چشم‌انداز در سال‌های گذشته گرد و خاک گرفته است که درصددیم اقداماتی برای زنگار زدایی آن انجام دهیم تا به اهداف تعیین شده در این سند برسیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید با پیگیری سند چشم‌انداز توسعه قصد زنگارزدایی از مواردی را دارد که به فراموشی سپرده شده است را دارد و درصدد ایجاد زمینه‌هایی برای اجرایی شدن اهداف سند چشم انداز توسعه کشور هستیم.

معاون اجرایی رییس جمهور تصریح کرد: وضعیت اقتصادی کشور با رشد منفی ۵.۸ درصدی نشان از عدم رعایت کیفیت در ارائه خدمات و تولید محصولات را دارد، و متاسفانه هم به لحاظ کیفیت و هم لحاظ کمیت نتوانستیم به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کنیم.

شریعتمداری با بیان اینکه نسبت به این مسئله اعتراض داریم، افزود: سازمان استاندارد مکلف است به این موضوع رسیدگی کند و با تدوین قانون لازم اجازه ندهد که مردم مورد سوئ استفاده قرار گیرند و شرکت‌ها به دروغ ادعای تولید کالای با کیفیت داشته باشند.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: نباید به بهانه قاچاق ضوابط کنترل کیفیت کالاهای وارداتی را نادیده گرفت. باید سازمان استاندارد سازماندهی های مناسب را برای این امر انجام دهد. حتی مجلس نیز درصدد است با تدوین قانون جامع استاندارد ضمانت اجرایی را برای ممانعت از بروز اینگونه تخلفات انجام دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه بررسی دقیق و کارشناسانه در مورد حادثه اسکانیا در جامعه قم هنوز انجام نشده است، اظهار داشت: باید مشخص شود که آیا بکارگیری فوم غیر استاندارد باعثشده است که برخی از افراد بیش از حد دچار سوختگی شوند یا خیر.

شریعتمداری با بی‌معنی دانستن کوتاهی برخی مسوولان و واحدها در رعایت استانداردها گفت: ما هنوز پیگیر حادثه قم و واردات کالاهای بی‌کیفیت هستیم.

وی همچنین با بیان اینکه کنترل‌های مرزی در گمرک و تدابیر دولت برای امر قاچاق طی سال‌های اخیر زنگار گرفته است، گفت: این زنگ زدگی باید برطرف شود و این مسئله نیاز به روغن‌کاری دارد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با انتقاد از خروج موضوع اجرای قانون معیار مصرف انرژی از سازمان استاندارد و سپردن آن به ستادی خارج از این سازمان گفت: نسبت به این موضوع معترضیم و این مسئله باید به جایگاه واقعی خود یعنی سازمان استاندارد برگردد.

شریعتمداری با اشاره به اینکه سازمان استاندارد باید نظارت لازم را برای عرضه کالاهای با کیفیت مناسب به مصرف کننده داشته باشد، اظهار داشت: ظاهرا تولیدات داخل تحت کنترل ضوابط کیفیت قرار ندارند. واردات محصولات نیز تحت کنترل کیفیت قرار نمی‌گیرند و هیچ کس نیز پاسخگو نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز