خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل جامعه بازاریان کیش در گفتگو با ایلنا:

ارائه اظهارنامه مالیاتی برخلاف قانون مناطق آزاد است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۷۳

امروز شاهد هستیم که اظهارنامه مالیاتی در مناطق آزاد تسری یافته این درحالی است که سرمایه گذاران این مناطق به مدت ۲۰ سال از دادن مالیات معاف هستند ضمن آنکه مشمول معافیت های مستقیم نیز نمی شوند.

مدیرعامل جامعه بازاریان کیش گفت: ارایه اظهارنامه مالیاتی برخلاف قانون مناطق آزاد است.

ابراهیم خلیلی، مدیر عامل جامعه بازاریان کیش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اخذ اظهارنامه مالیاتی از اصناف در مناطق آزاد اظهار داشت: از سال گذشته ارایه اظهارنامه مالیاتی در مناطق آزاد رواج پیدا کرده است و به نظر می‌رسد تفسیر غلطی از قوانین صورت گرفته است، این درحالی است اظهارنامه مالیاتی برخلاف قانون مناطق آزاد است.

وی افزود: براساس ماده ۲۷۳ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۱۳۸۱ و نیز ماده ۱۱۲ برنامه پنجم توسعه مصوب ۱۳۸۹ مناطق آزاد کشور از دادن مالیات معاف هستند.

خلیلی تصریح کرد: اما متأسفانه امروز شاهد هستیم که اظهارنامه مالیاتی در مناطق آزاد تسری یافته این درحالی است که سرمایه گذاران این مناطق به مدت ۲۰ سال از دادن مالیات معاف هستند ضمن آنکه مشمول معافیت‌های مستقیم نیز نمی‌شوند.

وی گفت: در تفسیر مواد قانونی فوق بسیاری از صاحب نظران در مرکز پژوهش‌های مجلس در این خصوص نظر مشابهی دارند اما متأسفانه افرادی که در سازمان مالیاتی نفوذ دارند اظهارنامه مالیاتی را برای مناطق آزاد نیز واجب می‌دانند.

خلیلی با بیان اینکه برخی از مناطق ازاد از دادن اظهارنامه سر باز زده‌اند گفت: مناطق آزاد قشم و چابهار تاکنون هیچ اظهارنامه مالیاتی ارائه نداده‌اند اما متأسفانه در مناطق آزاد دیگر براثر فشارهایی که برای عدم صدور مجوز فعالیت‌های اقتصادی اعمال شده، فعالین اقتصادی مجبور به ارائه اظهارنامه مالیاتی شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز