خبرگزاری کار ایران

برداشت ۷ میلیون تن نیشکر از مزارع کشور:

تولید نیشکر رکورد زد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۸۳

سالانه به حدود ۲.۲میلیون تن شکر برای مصرف داخلی نیاز داریم که با توجه به میزان برداشت ۴.۲ میلیون تنی چغندرقند و تولید هفت میلیون تنی نیشکر، بیش از ۶۰ درصد از نیاز شکر از تولید داخل تامین می‌شود.

محمدرضا درگاهی مدیر کل دفتر پنبه و دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی از برداشت حدود هفت میلیون تن نیشکر از مزارع کشور در سال جاری به عنوان رکورد جدید در تولید این محصول خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا درگاهی مدیرکل دفتر پنبه و دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی از برداشت حدود هفت میلیون تن نیشکر از مزارع کشور در سال جاری به عنوان رکورد جدید در تولید این محصول خبر داد.

وی اظهار کرد: سطح زیر کشت نیشکر در کشور حدود ۸۸ هزار هکتار است که پیش‌بینی می‌شود با توجه به وضعیت مناسب تولید و عملکرد بالای این محصول که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و تولید نیشکر به حدود هفت میلیون تن برسد، سالانه به حدود ۲.۲ میلیون تن شکر برای مصرف داخلی نیاز داریم که با توجه به میزان برداشت ۴.۲ میلیون تنی چغندرقند و تولید هفت میلیون تنی نیشکر، بیش از ۶۰ درصد از نیاز شکر از تولید داخل تامین می‌شود.

درگاهی افزود: استان خوزستان تنها قطب تولیدکننده نیشکر در کشور است که برداشت این محصول آغاز شده و تا اسفند ماه ادامه دارد.

مدیر کل دفتر پنبه و دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: از آنجاکه نیشکر را کارخانه‌های تولید شکر می‌خرند و در سال‌های گذشته قیمت آن در وضعیت مناسبی قرار داشته است امسال به این رکورد جدید دست یافته‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز