خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد در گفتگو با ایلنا:

قطعات زیرزمینی خودرو مشمول استاندارد است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۵۳

در مقطعی سازمان استاندارد از ورود کالاهای چینی بی کیفیت به کشور جلوگیری کرد و با ارسال بخش نامه‌ای به گمرکات از ورود کالاهای بی کیفیت چینی که با برند ایرانی وارد می شوند، خودداری شد.

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: ساخت برخی از قطعات زیرزمینی خودرو مشمول استاندارد است.

فریدون بلغاری، مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: امسال تعدادی از قطعات خودرو از جمله ترموستات‌ها، رینگ، پیستون و فیلترهای کاهنده آلودگی به عنوان استانداردهای اجباری اعلام می‌شوند.

بلغاری خاطر نشان کرد: عمده‌ترین نگرانی خریداران خودرو در زمینه قطعات، عمر کم قطعات خودرو است. این عمر کم قطعات، تعداد دفعات مراجعه به تعمیرگاه را افزایش و رضایت مشتریان را کاهش می‌دهد.

وی افزود: کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری است ضوابطی دارد و تحت کنترل سازمان استاندارد است البته بخشی از محصولات زیرزمینی و تولیدات خانگی قطعات خودرو نیز تحت کنترل استاندارد است زیرا دارای مسوولیت حقوقی است و از سوی شرکت‌های تولید کننده خودرو به سازمان استاندارد معرفی شده‌اند و از این طریق به افزایش تولید به صورت زیر پله ای و زیر زمینی می پردازند که این موضوع نیز خارج از کنترل استاندارد نیست.

بلغاری تصریح کرد: مطمئنا در صورتی که قطعه‌ای مشمول استاندارد باشد موضوع کیفیت در آن رعایت می‌شود.

وی گفت: در مقطعی سازمان استاندارد از ورود کالاهای چینی بی کیفیت به کشور جلوگیری کرد و با ارسال بخش نامه‌ای به گمرکات از ورود کالاهای بی کیفیت چینی که با برند ایرانی وارد می شوند، خودداری شد.

این مسئول سازمان استاندارد تاکید کرد: خودرو سازان نیز باید در تامین قطعات دقت کافی داشته باشند و موضوع کیفیت را در این زنجیره به هم پیوسته رعایت کنند.

وی در خاتمه گفت: بر اساس ابلاغیه و مصوبه سازمان ملی استاندارد مبنی بر استاندارد سازی قطعات خودرو، برخی از قطعات مشمول استانداردهای اجباری هستند و برخی دیگر در بازه زمانی مشخص و طی کردن مراحلی مشمول این استاندارد می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز