خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران:

وعده ۱۰۰ روزه درست نبود / بوروکراتیک بانکداری در یکدندگی گذشته همچنان پابرجاست

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۳۴

دراین ۱۰۰ روز فرصت اجرایی شدن تصمیماتی که در مصوبه ۳۵ بندی هیات دولت برای تولید و اقتصاد کشور گرفته شد، بوجود نیامد و نیز مصوبه‌ای که به بانک‌ها برای اعتبار اسنادی ۳۰ درصدی به جای ۱۳۰ درصدی داده شد با گذشت ۵۰ روز هنوز عملیاتی نشده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: وعده ۱۰۰ روز در انجام اقدامات اجرایی دولت درست نبود.

پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در نظر گرفتن ۱۰۰ روز برای انجام اقدامات سریع و فوری اقتصاد در کشور یک توصیه نامناسب از سوی یکی از مشاوران بود که این توصیه را هم به آقای روحانی و هم به آقای ولایتی داشت، این در حالی است که اقدامات اجرایی با نتیجه موثر در کشور توسط دولت طی این مدت امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: بنده خوشحالم که رئیس جمهور با فهم دقیق‌تر از این موضوع آن را سریع اصلاح کرد و ۱۰۰ روز اول را برای ارائه گزارشی از وضعیت کشور به مردم بیان کرد، این نکته حایز اهمیت است که دولت وضعیت خود را در حوزه‌های مختلف بررسی کند و براساس آن و با تحلیلی دقیق‌تر و عمیق‌تر برنامه‌های عملیاتی خود را ارائه دهد.

سلطانی با بیان اینکه خوب برگزار شدن انتخابات اولین قدم برای اصلاح مشکلات کشور بود خاطر نشان کرد: مهم این است که انتظارات مردم از انتخابات برآورده شد و بدبینی‌ آنها به خوشبینی مبدل گشت و برخی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی که ریشه در بدبینی و انتظارات منفی مردم داشت برطرف شد.

وی گفت: به دلیل بدبینی مردم از اوضاع طی ماه‌های پایانی سال گذشته شاهد بودیم آنها به خرید ارز، طلا و مسکن رو آورده بودند و احساس می‌کردند با کاهش ارزش پول ملی می‌توانند از طریق خرید اینگونه کالاها زندگی خودرا نجات دهند،. اما با برگزاری انتخابات نوعی اطمینان خاطر بوجود آمد و مردم با تغییر نگاه خود به سمت خوشبینی حرکت کردند.

سلطانی در خصوص اقدامات مثبت دولت طی ۱۰۰ روز اول افزود: در این مدت نرخ ارز تثبیت شد، نرخ تورم و مسکن کاهش پیدا کرد و کارنامه مردم در این ۱۰۰ روز کارنامه مثبتی است.

وی با بیان اینکه مردم به دولت هدیه دادند افزود: مردم در این ۱۰۰ روز به دولت یاری رساندند تا با آرامش حاصله خود را نسبت به وضعیت کشور مسلط کند.

نائب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: مسلما وعده ۱۰۰ روز در انجام اقدامات اجرایی درست نبود به عنوان مثال فرصت اجرایی شدن تصمیماتی که در مصوبه ۳۵ بندی هیات دولت برای تولید و اقتصاد کشور گرفته شد، بوجود نیامد و نیز مصوبه‌ای که به بانک‌ها برای اعتبار اسنادی ۳۰ درصدی به جای ۱۳۰ درصدی داده شد با گذشت ۵۰ روز هنوز عملیاتی نشده است و نظام بوروکراتیک بانکداری که در یکدندگی ایجاد شده گذشته همچنان باقی مانده است هنوز خود را با شرایط جدید هماهنگ نکرده است.

وی در خاتمه گفت: در ۱۰۰ روز می‌توان تصمیم گرفت ولی نمی‌توان اجرا کرد و نتایج را هم بدست آورد. اداره کشور با اداره یک نانوایی یا خیاطی متفاوت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز