خبرگزاری کار ایران

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران:

زیرساخت‌های توسعه تجارت با ترکمنستان فراهم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۵۴

مشکلاتی در حوزه تجارت ایران و ترکمنستان وجود دارد که با تلاش دولت و همچنین همراهی فعالین بخش خصوصی کاهش خواهد یافت.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: باید تلاش کنیم زیرساخت‌های لازم برای تسهیل و توسعه تجارت ایران و ترکمنستان فراهم شود.

به گزارش ایلنا، ولی‌الله افخمی در نشست بررسی وضعیت تجاری ایران و ترکمنستان با اشاره به روابط تجاری این دو کشور افزود: ترکمنستان فرصت مناسبی برای توسعه حجم مبادلات تجاری است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد دولت و سیاست تنش‌زدایی در سطح بین‌المللی این امیدواری وجود دارد که زمینه توسعه تجارت فراهم شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان توسعه تجارت ایران وظیفه مهمی در بهبود روابط تجاری کشور با سایر دنیا دارد و تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا مسیر همواری برای تجارت بخش خصوصی ایجاد کند.

افخمی افزود: مشکلاتی در حوزه تجارت ایران و ترکمنستان وجود دارد که با تلاش دولت و همچنین همراهی فعالین بخش خصوصی کاهش خواهد یافت.

وی بر مشارکت فعال بازرگانان و تجار ایرانی در نمایشگاهها و هیات‌های تجاری تأکید کرد و گفت: حجم تجارت دو کشور خیلی کم است و باید افزایش چشمگیری داشته باشد.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اقلام صادراتی به ترکمنستان گفت: سیمان، سیب زمینی، سیب تازه، لوله و شیلنگ‌های سخت از پلیمرهای اتیلن، کف‌پوش‌های غیرمخملی باف، سایر رنگها و ورنی‌ها، سایر لوله‌ و پروفیل‌های توخالی از آهن و فولاد، لوله‌ها و پروفیل‌ها و… مهمترین اقلام صادراتی به این کشور در سال ۱۳۹۱ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز