خبرگزاری کار ایران

دریافت جایزه‌ فرمان طلایی ۲۰۱۳ توسط طراح هیوندای کیا

کد خبر : ۱۲۱۵۴۸

" فرمان طلایی " مهم‌ترین جایزه‌ی خودرویی در سطح اروپا محسوب می‌شود که در سال ۱۹۷۶ با معرفی بهترین مدل سال پایه‌گذاری و در سال ۱۹۸۳ جایزه‌ی افتخاری فرمان طلایی به رهبران صنعت خودرو معرفی شد. مایکل شوماخر(۱۹۹۳) و لوئیس هامیلتون(۲۰۰۷) نیز به عنوان دو راننده‌ی مسابقات اتومبیل‌رانی این جایزه‌ی معتبر را دریافت کرده‌اند.

پیتر شرایر، مدیر و طراح ارشد کمپانی گروه کیا هیوندایی، جایزه‌ افتخاری فرمان طلایی را که یکی از معتبرترین جوایز صنعت خودرو است را دریافت کرد.

به گزارش ایلنا، طراح کمپانی خودروسازی کیاموتورز که به تازگی محصولات آن به بازار ایران نیز راه یافته است، در حالی موفق به دریافت این جایزه شده است که پیش از این رئیس هیأت نظارت فولکس واگن(۲۰۱۲)، مدیر عامل شرکت فورد موتور(۲۰۱۱) و مدیر عامل شرکت BMW(۲۰۱۰) موفق به دریافت این جایزه شده بودند.

شرایر در کیا، فلسفه‌ی طراحی خاصی را وسعت بخشید که برای سادگی و وضوح و با اقتباس از پوزه ببر تدارک دیده شده بود. این طرح نقش قابل توجهی در موفقیت این برند ایفا کرد؛ به طوری که در پنج سال گذشته فروش جهانی کیا دو برابر شد و این شرکت در سال ۲۰۱۲ بیش از ۲.۷ میلیون دستگاه خودرو به فروش رساند. برند هیوندایی نیز در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی را تجربه کرده است؛ از جمله دستیابی به فروش کل ۷.۱ میلیون دستگاه خودرو در سال گذشته و صادرات بیش از۱۵۵,۰۰۰ دستگاه از این خودروها به آلمان، جایی که گروه در حال حاضر بزرگ‌ترین وارد کننده‌ی خودرو به آن است.

تحت رهبری شرایر، استودیوی طراحی کیا در کره‌ی جنوبی، ایالات متحده و فرانکفورت تعداد قابل توجهی خودرو خلق کرده‌اند. خودروهای لاین کراس اوور کیا سول، خودروی شاسی بلند جمع و جور و دینامیک کیا اسپورتیج، مدل زیبا و اسپورت کیا اپتیما، کانسپت خودوری الکتریکی کیا پاپ، کیا جی تی اسپورت و خودرو ۴WD کیا پراوو را به عنوان برخی از شاخص ترین مدلها می توان نام برد.

در حال حاضر تمام مدل‌های کیا ویژگی‌های امضاء طراحی شرایر را خصوصا در بخش جلو پنجره خودروها با اقتباس از پوزه ببر دارا هستند. آخرین مدلی که به طور کامل تحت نظر شرایر طراحی شد، کیا کارنز است که از ماه می ۲۰۱۳ در بازار اروپا در حال فروش است. این خودرو یک پویایی بصری جدید در خودروهای خانواده ‌محور کلاس MPV به ارمغان آورده است.

گفتنی است، " فرمان طلایی " مهم‌ترین جایزه‌ی خودرویی در سطح اروپا محسوب می‌شود که در سال ۱۹۷۶ با معرفی بهترین مدل سال پایه‌گذاری و در سال ۱۹۸۳ جایزه‌ی افتخاری فرمان طلایی به رهبران صنعت خودرو معرفی شد. مایکل شوماخر(۱۹۹۳) و لوئیس هامیلتون(۲۰۰۷) نیز به عنوان دو راننده‌ی مسابقات اتومبیل‌رانی این جایزه‌ی معتبر را دریافت کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز