خبرگزاری کار ایران

شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۷۹

طی این جلسه محسن خلیلی به عنوان رئیس سنی جلسه انتخاب شد ولی به دلیل کهولت سن ریاست جلسه انتخابات به میرمحمد صادقی محول شد.

صبح امروز جلسه هیئت نمایندگان اتاق ایران برای انتخاب ریاست اتاق برگزار شد و پس از اینکه محمد نهاوندیان دلایل خود را برای کناره‌گیری اعلام کرد غلامحسین شافعی و خوانساری به عنوان ۲ کاندیدای ریاست اتاق ایران برنامه‌های خود را اعلام کردند.

به گزارش ایلنا، طی این جلسه محسن خلیلی به عنوان رئیس سنی جلسه انتخاب شد ولی به دلیل کهولت سن ریاست جلسه انتخابات به میرمحمد صادقی محول شد.

براساس این گزارش پس از اتمام سخنرانی‌ کاندیداها رای‌گیری برای انتخاب رئیس‌ جدید شروع شد و در نهایت غلامحسین شافعی با ۱۷۸ رای به عنوان رئیس جدید اتاق ایران انتخاب شد.

خوانساری نیز ۱۶۲ رای آورد. کل آراء ۳۴۳ رای بوده که ۳ رای سفید گزارش شده است.

بنا بر این گزارش، محمد نهاوندیان به دلیل مشغله کاری و با توجه به اینکه ریاست دفتر رئیس‌جمهور را نیز در دولت یازدهم به عهده دارد در جلسه گذشته هیئت نمایندگان ایران از اعضا درخواست کرد که با کناره‌گیری وی از ریاست اتاق موافقت کنند. بر همین اساس صبح امروز جلسه هیئت نمایندگان به منظور انتخاب رئیس جدید برگزار شد.

نهاوندیان نیز ضمن ایراد سخنرانی خود در جلسه امروز اعلام کرد که ما ناگزیر به اخذ تصمیمات رو به جلو هستیم. تصمیم من به استعفا به این معنا نیست که جایگاه اتاق ضعیف است.

وی ادامه داد: جایگاه اتاق در حال حاضر در سرنوشت کشور پررنگ‌تر شده است.

نهاوندیان با بیان این‌که دلیل تصمیم من برای استعفا احترام به ملت ایران است گفت: نهادهای مدنی در حال حاضر می توانند موثرتر از بخش‌های حکومتی حرکت کنند.

وی تاکید کرد: من با انتخابات هیات نمایندگان رییس اتاق شدم و در حال حاضر نیز استعفای خود را تقدیم هیات نمایندگان می کنم.

همچنین پس از این که خوانساری به مدت ۲۲ دقیقه و شافعی به مدت ۲۰ دقیقه ایراد سخنرانی کردند رای گیری انجام شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز