خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور میگو وآبزیان دریایی با ایلنا مطرح کرد؛

تولید ۱۰۰ درصدی میگو منوط به دریافت تسهیلات

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۷۴

در سال ۹۰،۸هزار و ۲۶ تن تولید داشته ایم که این میزان در سال ۹۱ به ۱۰هزار و ۱۵۰ تن و در سال جاری نیز حداقل به ۱۳هزارتن تولید میگو خواهیم رسید، که رشد ۴۰ درصدی را در مقایسه با سال گذشته شاهد هستیم.

به گفته مدیر کل دفتر امور میگو و آبزیان دریایی در صورت تامین سرمایه در گردش مزارع پرورش میگو امسال ۱۰۰ درصد افزایش تولید خواهیم داشت.

امیدرضا اصغری مدیرکل دفتر امور میگو وآبزیان دریایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص وضعیت تولید و برداشت میگو طی سال جاری گفت: در حال حاضر از ۵۰ درصد میگوی برداشت شده از مزارع خوزستان، میزان ۷ هزارتن تولید داشته ایم و ۵۰ درصد باقیمانده نیز تا یک ماه آینده برداشت می‌شود.

وی افزود: راندمان تولید میگو در خوزستان از راندامان تولید ملی بالاتر رفته بطوری که در یکی از مزارع از هر هکتار ۸ تن برداشت بدون اینکه میگوها دچار بیماری شده باشند، داشته‌ایم.

اصغری خاطرنشان کرد: امسال ۲۴۵هکتار از مزارع زیر کشت میگو رفته و ۷۷۲ تن برداشت داشته‌ایم بطوری که در استان خوزستان در مقایسه با سال گذشته تولید دو برابر شده و این به دلیل شکسته شدن جو بیماری، بالا رفتن ارزش مزارع خوزستان بوده ضمن اینکه پرورش دهندگان نیز با جدیت بیشتری مبادرت به تولید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه وضعیت تولید میگو با شرایط تثبیت حرکت کرده، اظهار داشت: در سال ۹۰،۸هزار و ۲۶ تن تولید داشته‌ایم که این میزان در سال ۹۱ به ۱۰هزار و ۱۵۰ تن و در سال جاری نیز حداقل به ۱۳هزارتن تولید میگو خواهیم رسید، که رشد ۴۰ درصدی را در مقایسه با سال گذشته شاهد هستیم.

مدیرکل دفتر امور میگو وآبزیان دریایی با پیش بینی اینکه سال آینده به رقم ۳۰هزار تن در تولید میگو خواهیم رسید، تاکید کرد: اگر روال کشت میگو به همین صورت ادامه یافته و حمایت های لازم صورت گیرد سال آینده می توانیم ۱۷ تا ۱۸ هزار تن افزایش تولید داشته باشیم.

وی گفت: اگر پیشنهادات مربوط به ارائه تسهیلات بانکی به مزرعه داران محقق شود به برنامه ۳۰ هزارتن تولید خواهیم رسید در غیر این صورت با توجه به اینکه مزرعه دار سرمایه جاری ندارد نمی تواند کار کند و فقط می توانیم ۳۰ درصد به مزارع اضافه کنیم در حالی که اگر تسهیلات کافی در اختیار مزرعه دار قرار گیرد نسبت به سال جاری ۱۰۰ درصد رشد خواهیم داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز