خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با ایلنا:

تعرفه برخی کالاهای اولویت ۱۰ تغییر می‌یابند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۱۹۲

در دوره احمدی نژاد نرخ مبادله‌ای دلار ۲۵۰۰ بود که تعرفه‌ها نصف شد و از ۱۰ درصد به ۵ درصد رسید و نرخ ۱۲۰۰ تومانی مصوب شد درحال حاضر نیز به نظر می‌رسد احتمالا نرخ ۲۵۰۰ تومانی برگردد.

تغییر تعرفه کالایی و نرخ ترجیحی برای کالاهای اولویت ۱۰ تعیین می‌شود.

مسعود دانشمند(عضو هیان نمایندگان اتاق بازرگانی ایران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به ادامه ممنوعیت واردات کالاهای اولویت ۱۰ اظهار داشت: ابتدا مقرر شد ممنوعیت کالاهای اولویت ۱۰ برداشته شود و واردکنندگان خود در بازار آزاد ارز مورد نیاز خود را برای واردات تامین کنند اما پس از بررسی‌ها به این نتیجه رسیدند که این موضوع موجب افزایش نرخ ارز در بازار می شود و بهای آن را به شدت بالا می برد.

وی افزود: هر چند کالاهای اولویت ۱۰ نیاز جامعه است و اگر از مجاری رسمی وارد نشود به صورت غیررسمی و قاچاق وارد خواهد شد. همچنین که برخی کالاها مانند لوازم بهداشتی و آرایشی نیاز به نظارت ورود داشتند، مقرر شد برای این گونه کالاها تغییر تعرفه و نرخ ترجیحی درنظر گرفته شود.

دانشمند خاطرنشان کرد: در دوره احمدی نژاد نرخ مبادله‌ای دلار ۲۵۰۰ بود که تعرفه‌ها نصف شد و از ۱۰ درصد به ۵ درصد رسید و نرخ ۱۲۰۰ تومانی مصوب شد درحال حاضر نیز به نظر می‌رسد احتمالا نرخ ۲۵۰۰ تومانی برگردد.

وی با اشاره به معضلات افزایش تعرفه‌ها گفت: البته این موضوع تورم‌زاست و زمینه قاچاق را فراهم می‌کند، در کشورهای جنوب خلیج فارس تعرفه ۵ درصد است و به نوعی از قاچاق جلوگیری کرده‌اند.

دانشمند در خاتمه در پاسخ به این پرسش که انتخابات نائب رییسی اتاق بازرگانی ایران چه زمانی برگزار خواهد شد، گفت: به نظر می‌رسد در دی یا بهمن ماه انتخابات انجام شود و تاکنون آقای عسگراولادی برای نایب رییسی اتاق آمادگی خود را اعلام کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز