خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیر انجمن تولید کنندگان فولاد:

وضع عوارض سنگ آهن، بهای آن را برای مصرف کننده داخلی ارزان می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۹۳

سنگ‌آهن سالهاست رتبه اول صادرات بخش معدن را به خود اختصاص داده‌ و با وضع عوارض صادراتی قیمت سنگ آهن داخلی ارزان می‌شود که به مرور با گسترش خصوصی‌سازی‌ها و بهبود سرمایه‌گذاری‌ها به سمت تولید شمش فولاد خواهیم رفت.

رئیس هیات مدیر انجمن تولید کنندگان فولاد گفت: وضع عوارض سنگ آهن از خام فروشی جلوگیری کرده و بهای آن را برای مصرف کننده داخلی ارزان می‌کند.

سید رضا شهرستانی، رئیس هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد در گفتگو با خبرنگار ایلنا با مهم دانستن وضع عوارض سنگ آهن اظهار داشت: تعرفه صادرات سنگ‌آهن باید از مدت‌‌ها پیش افزایش پیدا می‌کرد تا جلوی خام فروشی این محصول گرفته شود و نباید اجازه داد سرمایه‌های مملکت به این راحتی خارج شود.

وی افزود: سالیانه ۱۷ میلیون تن سنگ آهن صادر می‌شود و۹.۵ میلیون تن فولاد وارد می‌شود این در حالی است که اگر اختلاف بین قیمت صادرات و واردات را محاسبه کنیم در می‌یابیم که حدود ۶ میلیارد دلار ارز از کشور خارج می‌شود و با این میزان ارز می‌توان برای۳.۵ میلیون نفر شغل ایجاد کرد.

شهرستانی تصریح کرد: اینکه فعالین حوزه سنگ آهن از وضع عوارض بر آن انتقاد می‌کنند بدلیل منافع شخصی ان‌ها ست این در حالی است که افزایش تعرفه‌ها یک وسیله است تا به سیاست‌گذاری دراز مدت دست یابیم.

رئیس هیات مدیر انجمن تولید کنندگان فولاد ادامه داد: سنگ‌آهن سالهاست رتبه اول صادرات بخش معدن را به خود اختصاص داده‌ و با وضع عوارض صادراتی قیمت سنگ آهن داخلی ارزان می‌شود که به مرور با گسترش خصوصی‌سازی‌ها و بهبود سرمایه‌گذاری‌ها به سمت تولید شمش فولاد خواهیم رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز