خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با ایلنا:

اعزام هیات ایرانی به هند برای برررسی آلودگی برنج هندی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۰۸

واردات محصولاتی همچون برنج و چای در فصل برداشت از جمله مشکلات کشاورزان است که کمیسیون با جدیت آن را پیگیری می‌کند؛ ضمن اینکه از واردات محصولات باغی و مرکباتی هم که توان تولیدشان در کشور وجود دارد، جلوگیری بعمل خواهد آمد.

عضو کمیسیون کشاورزی از اغزام هیاتی از ایران برای بررسی آلودگی برنج‌های ایرانی به هند خبرداد.

رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص مباحثمربوط به افزایش قیمت نهاده‌ها با وجود وعده‌های داده شده در زمینه عدم افزایش قیمت‌ گفت: طی چند وقت اخیر به علت کمبودهایی که در بازار نهاده‌ها وجود داشت، قیمت‌ها تا حدی افزایش یافته بود اما بعد از مذاکرات ژنو و تاثیر مثبت آن میزان نهاده‌هایی که در گمرک مانده بود ترخیص شد و به‌زودی هم قیمت‌ها به حالت سابق درخواهد آمد و مشکلی نیز بابت کمبود نهاده‌های کشاوری و دامی نخواهیم داشت.

وی جلوگیری از واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی را از دیگر برنامه‌های در دست اجرای کمیسیون کشاورزی دانست و افزود: واردات محصولاتی همچون برنج و چای در فصل برداشت از جمله مشکلات کشاورزان است که کمیسیون با جدیت آن را پیگیری می‌کند؛ ضمن اینکه از واردات محصولات باغی و مرکباتی هم که توان تولیدشان در کشور وجود دارد، جلوگیری بعمل خواهد آمد.

این عضو کمیسیون کشاورزی در خصوص آلودگی برخی محصولات کشاورزی نیز گفت: بررسی آلودگی برنج‌های وارداتی و همچنین آلوده بودن یک نوع برنج ایرانی به آرسنیک روی میز کمیسیون قرار دارد که منتظر گزارش وزارت بهداشت است ضمن اینکه برخی اعضای کمیسیون و معاونت غذا و دارو برای اثبات آلودگی و یا عدم آلودگی برنج هندی به هند اعزام خواهند شد.

وی همچنین گفت: در بودجه ۹۳ وضعیت بخش کشاورزی بهتر بوده و با تخصیص بودجه کافی برای سال آتی مشکلات و آسیب‌های بخش کشاورزی و تولید قابل حل خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز