خبرگزاری کار ایران

قائم مقام دبیر کل خانه کشاورز به ایلنا خبرداد:

پیش‌بینی برداشت ۴میلیون و ۶۰۰ هزار تن مرکبات / ذخیره ۲۰۰هزار تن میوه برای عید

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۲۱

پیش‌بینی می‌شود که میزان یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن از باغات مازندران و حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن از دیگر استان‌های کشور مرکبات برداشت کنیم.

قائم مقام دبیر کل خانه کشاورز میزان برداشت مرکبات را از باغات کل کشور ۴ میلیون و ۶۰۰هزار تن پیش بینی کرد.
عنایت بیابانی قائم مقام دبیرکل خانه کشاورز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت برداشت مرکبات طی سال جاری اظهار داشت: تا اوایل دی‌ماه تمامی مرکبات برداشت می‌شوند و طبق شواهد به لحاظ کیفیت و کمیت در شرایط خوبی بسر می‌برند.
وی با اشاره به پیش بینی برداشت ۱۷۰هزارتنی کیوی طی سال جاری افزود: پیش‌بینی می‌شود که میزان یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن از باغات مازندران و حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن از دیگر استان‌های کشور مرکبات برداشت کنیم.

بیابانی با اشاره به اینکه میزان تولید مرکبات کشور کفاف نیاز داخل کشور را می‌دهد، خاطرنشان کرد: با میزان برداشتی که در بخش مرکبات صورت می‌گیرد می‌توانیم بیش از یک میلیون تن نیز صادرات داشته باشیم.
وی مشکلات مربوط به نهاده و کود را میراثدولت قبلی به دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: مشکل دستمزد، بسته‌بندی، هزینه‌های سوخت وحمل و نقل و دلالی از جمله مشکلات کشاورزان است که امیدواریم بزودی حل و فصل شود.

قائم مقام دبیر کل خانه کشاورز ذخیره‌سازی میوه از سوی دولت را مهم‌ترین راهکار جهت کوتاه کردن دست واسطه‌ها دانست و ادامه داد: در حال حاضر واسطه‌ها درصدد خریداری میوه و ذخیره‌سازی آن در انبار‌ها برای شب عید هستند که این امر علاوه بر تعادل بازار و قیمت‌ها منجر به حذف واسطه‌ها نیز می‌شود که پیش‌بینی می‌شود حجم ذخیره سازی به ۲۰۰هزار تن نیز برسد.

وی همچنین بر لزوم توجه به بخش صادرات از سوی دولت جدید تاکید کردو گفت: در صورتی که بتوانیم بازار حاشیه خزر را که همگی مصرف کننده میوه هستند در دست بگیریم می‌توانیم بخش کشاورزی و باغبانی را رونق بخشیده و بازار داخلی و بازرگانی را نیز متحول کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز