خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع، معادن و کشاورزی ایران تاکید کرد:

ضرورت توجه به اسناد بالادستی و برنامه ۵ ساله در بودجه ۹۳

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۵۵

باید خصوصی‌سازی در کشور به جای خاص سازی انجام شود تا دولت بزرگ‌تر از این نشود و سهم سرمایه‌اش در اقتصاد کاهش یابد اما متاسفانه آنچه می‌بینم این است که این مهم در بودجه رعایت نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع، معادن و کشاورزی ایران بر ضرورت توجه به اسناد بالادستی و برنامه ۵ ساله در بودجه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامحسین شافعی، رییس اتاق بازرگانی در سی‌امین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: مقرر شده تا دبیرخانه هیات نمایندگان به زودی برای ارتباطی مستمر با فعالان اقتصادی ایجاد شود تا ارتباطی تنگاتنگ بین هیات نمایندگان و هیات رییسه برقرار شود.
شافعی با بیان این‌که هیات رییسه تصمیم گرفته که در نحوه اداره جلسات هیات نمایندگان تغییراتی بوجود آورد افزود: هیات نمایندگان از جلسه بعدی به نحوی اداره می‌شود که در هر جلسه بیانیه‌ای که حاکی از تجمیع نظرات هیات نمایندگان باشد تصویب شود.
رییس اتاق بازرگانی ایران افزود: در مرداد ماه قرار شد نحوه ارایه مطالب در جلسات هیات نمایندگان تغییر کرده و کارگروهی در نظر گرفته شود تا جلسات مربوط به مسایل تولید کشور تشکیل شود و مطالعاتی نیز تاکنون توسط مرکز تحقیقات انجام شده است.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع معادن و کشاورزی ایران بر توجه به اسناد بالا دستی و برنامه ۵ ساله توسعه و اجرای قانون اصل ۴۴ تاکید کرد و گفت: علیرغم اینکه دولت در تدوین بودجه سال ۹۳ فرصت کافی نداشت اما توانست در موعد قانونی آن را به مجلس تقدیم کند که این امر قابل تقدیر و ستایش است.
وی تصریح کرد: اما فارغ از بررسی‌های اعداد و ارقامی در بودجه موضوع مهم رویکرد بودجه است که باید دید آیا رویکرد آن نسبت به گذشته در مسائل اقتصادی تغییری داشته یا خیر.
وی با اشاره به سند چشم انداز گفت: ایا اصول بودجه بر اساس برنامه ۵ ساله توسعه دو قانون اصل ۴۴ واسناد بالا دستی تنظیم شده است؟
شافعی ادامه داد: اجرای اصل ۴۴ یکی از دغدغه‌های اصلی بخش خصوصی است که باید دید آیا آن در بودجه لحاظ شده است.

ضرورت خصوصی سازی به جای خاص سازی
وی تصریح کرد: تنهابالا بردن منابع در آمدی در بودجه کافی نیست بلکه باید هزینه‌ها را کاهش داد، کوچک کردن دولت و کنار رفتن آن از تصدی‌گری‌ها تنها راهکار مورد نظر است باید خصوصی‌سازی در کشور به جای خاص سازی انجام شود تا دولت بزرگ‌تر از این نشود و سهم سرمایه‌اش در اقتصاد کاهش یابد اما متاسفانه آنچه می‌بینم این است که این مهم در بودجه رعایت نشده است.
شافعی ادامه داد: متاسفانه در گذشته کشور بیشترین درآمد‌ها را داشت و سالهای طلایی را پشت سر گذاشت اما هم اکنون علیرغم داشتن این منابع بخش تولید به جایی نرسیده است. و منابع رو به افول ر فتند و در مقابل بخشهای واسطه گرا سر برافراشتند.
وی گفت: آنچه در برنامه‌های توسعه مورد توجه قرار گرفته بود عملی نشده و در ‌‌نهایت شاهد اصراف انرژی بودیم حتی در شهرک‌های صنعتی سوله‌های زیادی راه اندازی شد ولی این سوله‌ها به چه کار تولید آمد؟
وی گفت: آیا در بودجه ۹۳ می‌توان تغییر رویکرد را دید؟ آنچه در برنامه‌های گذشته در تولید و صندوق توسعه مورد تحقق قرار گرفت تنها اتلاف در منابع بود.
شافعی استفاده مناسب از از منابع مالی را مهم دانست و گفت: باید برای صرف منابع اولویت‌ها مورد توجه قرار گیرد و با ظرفیت‌سنجی‌ها به اتمام طرح‌های نا‌تمام در حوزه تولید و عمران توجه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز