خبرگزاری کار ایران

راه اندازی واحدهای احیای مستقیم طرح های فولادی از سال آینده

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۹۱

میزان پیشرفت واحدهای احیای مستقیم، انباشت و برداشت طرح‌های ۷ گانه فولادی تا پایان آبان، بین ۶۵ تا ۷۹.۷۹ درصد بوده که با گشایش اعتبار، پیشرفت این طرح‌ها شتاب بیشتری می‌گیرند.

معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: واحدهای احیای مستقیم طرح‌های فولادی استانی از نیمه دوم سال ۹۳ به تدریج وارد مرحله راه اندازی می شود.

به گزارش ایلنا، مهدی کرباسیان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: برابر گزارش مجریان، میزان پیشرفت واحدهای احیای مستقیم، انباشت و برداشت طرح‌های ۷ گانه فولادی تا پایان آبان، بین ۶۵ تا ۷۹.۷۹ درصد بوده که با گشایش اعتبار، پیشرفت این طرح‌ها شتاب بیشتری می‌گیرند.

وی ادامه داد: زمان ساخت واحدهای فولادی سازی نیز به موازات اجرای واحد های احیای مستقیم کوتاه خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در حال حاضر، زیرساخت‌های همه طرح‌ها نظیر آب، برق و گاز به جز طرح فولاد سبزوار تامین و برخی تجهیزات مورد نیاز وارد سایت‌ها شده و برخی دیگر آماده سفارش ساخت است.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اخیرا از باز شدن ال سی ۲ مورد از طرح‌های فولادی شامل «سپید دشت» و «قائنات» خبر داده و گفته بود: ال‌سی طرح‌های دیگر فولادی نیز توسط شرکت «ام سی سی» چین به زودی باز شده و در نتیجه، چالش تامین مالی طرح های مذکور برطرف می شود.
بنا به این گزارش، هر کدام از ۷ طرح فولادی استانی شامل چهارمحال و بختیاری، قائنات، میانه، شادگان، نی ریز، بافت و سبزوار پس از بهره برداری کامل، قابلیت تولید تا یک میلیون تن آهن اسفنجی و یک میلیون تن فولاد خام خواهد بود و میزان اشتغالزایی هر طرح نیز حدود یکهزار نفر به طور مستقیم و ۳۵ هزار شغل غیر مستقیم خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز