خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان توسعه نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران:

عقب ماندگی در حوزه اکتشافات را باید با سرمایه گذاری‌های درست جبران کنیم / نوسازی ماشین آلات معدنی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۰۹

یارانه‌ای برای پرداخت سود تسهیلات نوسازی ماشین آلات بخش معدن اختصاص داده شده که حدود ۲ تا ۱۰ درصد از سود تسهیلات را شامل می‌شود و معادن استراتژیک مورد حمایت بیشتری قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان توسعه نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از واردات ماشین آلات و تجهیزات معدنی با انعقاد تفاهم نامه با بانک ملت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی کرباسیان، رئیس سازمان توسعه نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در مراسم انعقاد تفاهم نامه سه جانبه طرح تأمین و تولید ماشین آلات معدن و صنایع معدنی اظهار داشت: این تفاهم نامه بین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت معدنی و بانک ملت منعقد شد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین چالش در حوزه معدن کمبود ماشین آلات معدنی و تجهیزات آن است افزود: در کشور ما بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار معادل ۶۰ میلیارد تن خایر معدنی قطعی وجود دارد و باید عقب ماندگی تاریخی در حوزه اکتشافات را با سرمایه گذاری‌های درست جبران کنیم.

کرباسیان در ادامه به آغاز عملیات اجرایی حوزه سنگان، سراوان و سایر نقاط محروم اشاره کرد و گفت: تلاش داریم با مشارکت سرمایه داران بخش خصوصی واحدهایی که آماده سرمایه گذاری هستند با یک فراخوان معرفی کرده و با این بخش همکاری کنیم.

کرباسیان با بیان اینکه ایمیدرو بازوی توسعه دولت است گفت: ایجاد اشتغال و توسعه مناطق محروم از اهداف ایمیدرو است.

وی با اشاره به هفت طرح فولادی در حوزه معدن گفت: فعالیت معدن جلال آباد آغاز شده و تا دو هفته آینده معادن سنگان و سرب وروی مهدی آباد نیز شروع به کار می‌کنند.

وی تصریح کرد: در حوزه اکتشاف به تازگی ایمیدرو با هماهنگی با سازمان زمین‌شناسی تا سقف ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع حوزه اکتشافی را مورد حمایت قرار داده که این رقم دو برابر تاریخ صد سال گذشته است. این در شرایطی است که با کمک سازمان زمین‌شناسی بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی امیدواریم بتوانیم طی یک سال و نیم آینده این حوزه را به عمل برسانیم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو از پیش بینی تسهیلات یارانه‌ای برای نوسازی ماشین آلات بخش معدن خبر داد و اعلام کرد: در صورت موافقت مجلس با پیشنهاد دولت، سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری‌های معدنی در سال آینده ۲۰ برابر می‌شود.

وی گفت: به درخواست ما سرمایه این بخش از ۱۰ میلیارد تومان به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته هرچند که یکی ازتصمیمات غلط در اواخر سال گذشته این بود که این صندوق را در لیست واگذاری‌ها گذاشته بودند اما با مشورت با معاون اول رئیس جمهور در هیات واگذاری این صندوق برگردانده شد چرا که این صندوق تنها برای حمایت از معدن کاران بخش خصوصی است.

کرباسیان ادامه داد: یارانه‌ای برای پرداخت سود تسهیلات نوسازی ماشین آلات بخش معدن اختصاص داده شده که حدود ۲ تا ۱۰ درصد از سود تسهیلات را شامل می‌شود و معادن استراتژیک مورد حمایت بیشتری قرار می‌گیرند.

در ادامه این مراسم علی دیوان دری مدیرعامل بانک ملت خاطرنشان کرد: تفاهم صورت گرفته در ارتباط با پرداخت تسهیلات به فعالین معدنی در بخش خصوصی است و برای افرادی است که چه به صورت ارزی و یا چه به صورت ریالی به این منابع نیاز دارند و از امکانات مالی لازم برخوردار نیستند.

وی گفت: منابعی که بانک تخصیص داده طبق تفاهم صورت گرفته با بیمه صندوق سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی پرداخت می‌شود و متقاضی می‌تواند تسهیلات را از بانک تقاضا کند.

وی افزود: طول دوره این تفاهم نامه دو ساله است و امیدواریم دراین مدت عمده نیاز فعالیان معدنی در تأمین وت جهیز ماشین آلات برطرف شود.

وی افزود: بانک ملت منابعی را برای نوسازی و تجهیز معادن کشور اختصاص داده و زمانی که متقاضی این تسهیلات را از بانک طلب کند، بانک ملت بعد از بررسی‌های لازم و اخذ ضمانت نامه از صندوق بیمه سرمایه‌گذاری صنایع معدنی این تسهیلات پرداخت می‌شود.

دیواندری ادامه داد: مقرر شده ۱۲۰۰ دستگاه بنیادی خریداری شود که برای شروع در بخش اول ۱۲۰ دستگاه پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: برای آغاز این کار ۲۰۰ میلیارد تومان منابع اختصاص داده شده و ۵۰ میلیارد تومان هم برای فعالیت‌های خرد و صندوق درنظر گرفته شده که امیدواریم کار‌ها براساس زمانبندی جلو رود و شاهد شکوفایی صنابع معدنی باشیم چرا که توسعه و عمران منطقه‌ای در میزان اشتغال اثرگذار بوده و بانک ملت هم دوشادوش فعالین این حوزه وظیفه خود را انجام می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز