خبرگزاری کار ایران

در نشست مشترک استاندار تهران و مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو مطرح شد:

همکاری استانداری تهران و ایران خودرو در راستای کاهش آلودگی هوای تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۰۷

چنانچه بنزین یورو۴ به حد کافی عرضه نشود، بنزین یورو ۲ یا بنزین مخلوط یورو۲ و یورو۴ در موتورهایی که برای یورو۴ کالیبره شده‌اند، مشکلاتی به همراه دارد که کاهش ۴۰ درصدی عمرکاتالیست، افزایش مصرف سوخت، افزایش آلایندگی و آسیب دیدن برخی قطعات حساس موتور از آن جمله است.

در نشست استاندار تهران و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو معضل آلودگی هوای تهران مطرح شد و دو طرف به هم اندیشی برای حل این مشکل پرداختند.

به گزارش ایلنا، در این دیدار سید حسین هاشمی، استاندار تهران ۶۰ درصد آلودگی هوای تهران را ناشی از آلایندگی خودروهای فرسوده دانست و خواستار مشارکت مجدد ایران خودرو و سایر خودروسازان در اجرای طرح خروج این خودرو‌ها از ناوگان حمل و نقل شد.

هاشمی بر ضرورت طرح خروج خودروهای فرسود تاکید کرد و یاد آور شد: به طور قطع با نوسازی خودروهای فرسوده بخشی از آلودگی هوای پایتخت کاسته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نگرانی‌های جدی در محیط زیست و آلودگی هوا در استان وجود دارد، افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در استانداری آلودگی هوای تهران است.

استاندار تهران با اشاره به نقش تمامی سازمان‌ها در کاهش آلودگی هوا تاکید کرد: عوامل مختلفی در آلودگی هوا تاثیر گذار است و باید تمامی ارگان‌ها با هم‌فکری و همکاری برای این معضل تصمیم گیری کنند.

هاشمی با اشاره به ضرورت تولید خودرو با سوخت یورو۴ تاکید کرد: البته وزارت نفت نیز هم‌زمان با تولید این نوع خودرو‌ها باید تامین سوخت مورد نیاز را به طور جدی پی گیری کند.

در این دیدار مهندس هاشم یکه زارع، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، محصولات و فرآیندهای تولیدی در این شرکت را دارای بالا‌ترین استانداردهای زیست محیطی دانست و گفت: بهره گیری از قوای محرکه مدرن در راهبرد ایران خودرو جایگاه مهمی دارد.

وی توسعه موتور «ایکس. یو. ‌ام» را از اقدامات کاهش مصرف سوخت محصولات دانست و گفت: این موتور با تغییر ۷۰درصدی قطعات اصلی و مجموعه‌های موتوری از جمله سرسیلندر و مانیفولد‌ موتور «ایکس. یو. ۷» طراحی و ساخته شده و علاوه بر توان و گشتاور بالا‌تر، قابلیت تامین استاندارد آلایندگی یورو ۴ را نیز دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از قابلیت انطباق فرآیندهای تولیدی این مجموعه با استانداردهای زیست محیطی خبر داد و افزود: واحدهای مختلف ایران خودرو تاکنون بار‌ها از سوی سازمان محیط زیست تقدیر شده‌اند.

یکه زارع عرضه سوخت مناسب با درجه اکتان بالا را دارای نقش بسیار مهمی در کم کردن میزان آلایندگی خودرو‌ها دانست و افزود: محصولات ایران خودرو قابلیت تامین استاندارد یورو۴ رادارند، اما جایگاه‌های سوخت هنوز قادر به عرضه بنزین یورو۴ در سطح وسیع نیستند.

وی هشدار داد، چنان چه بنزین یورو۴ به حد کافی عرضه نشود، بنزین یورو ۲ یا بنزین مخلوط یورو۲ و یورو۴ در موتورهایی که برای یورو۴ کالیبره شده‌اند، مشکلاتی به همراه دارد که کاهش ۴۰ درصدی عمرکاتالیست، افزایش مصرف سوخت، افزایش آلایندگی و آسیب دیدن برخی قطعات حساس موتور از آن جمله است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز