خبرگزاری کار ایران

عضو شورای اسلامی شهر تهران:

خودروهای فرسوده کاربراتوری هرچه سریعتر باید جایگزین شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۷۵

تردد خودروهای فرسوده کاربراتوری در سطح شهر تهران و سایر کلانشهرها عامل اصلی آلودگی هوا است. این خودروها باید هر چه سریعتر با خودروهای جدید جایگزین شوند.

هادی ساعی(عضو شورای اسلامی شهر تهران) گفت: این روزها بحثآلودگی هوا به یکی از مهمترین مباحثکلانشهرها بدل شده و باید برای برون رفت از این معضل چاره‌ای اندیشیده شود.

به گزارش ایلنا، وی افزود: مشکلات سوخت و تردد خودروهای فرسوده از مهمترین عوامل آلودگی کلانشهرها هستند که متاسفانه تاکنون هیچ نهادی پاسخگو ی آن نبوده‌اند و همواره با فرافکنی مشکل را متوجه دیگران می‌دانند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: هر خودرو فرسوده کاربراتوری برابر با ۳۰ خودرو یورو ۲ آلایندگی تولید می‌کند و اگر ۱۰۰ هزار خودرو فرسوده در شهر تهران وجود داشته باشد آلایندگی آن برابر با ۳ میلیون خودرو خواهد بود که این آمار فاجعه بار است و هرچه سریعتر باید فکری به حال جایگزینی خودروهای فرسوده شود.

ساعی اظهار داشت: همه نهادهای مرتبط با بحثآلایندگی هوا باید با یک اتحاد و همدلی هر چه سریعتر راهکاری برای حل این معضل که موجب در خطر افتادن سلامت همشریان است؛ بیابند و نباید از هیچ کوششی دریغ کنند.

وی افزود: ارتقای استاندارد سوخت و همچنین از رده خارج کردن خودروهای فرسوده می‌تواند حجم بالایی از آلایندگی هوا در کلانشهرها را بکاهد و همزمان با آن خودروسازان نیز باید هرچه سریعتر در خصوص ارتقا. سطح آلایندگی خودروهای تولیدی خود اقدام نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز