خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

اگر ۴ماهه می‌توانستم مشکل صنعت را رفع کنم باید مدال می‌گرفتم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۵۷

دولت و مردم باید به وظیفه خود عمل کنند. دولت در جهت رشد و توسعه اقتصاد کشور حرکت کند و ملاک تصمیم‌گیری‌های خود را اولویت رشد اقتصادی کشور قرار دهد و هر آنچه را که مغایر با آن باشد در حاشیه قرار دهد.

نعمت زاده یکی از اولویت‌های دولت را افزایش سهم صادرات غیرنفتی عنوان کرد و گفت: در‌صددیم که صادرات غیرنفتی را از کل صادرات کشور به حداقل ۸۰ درصد از کل صادرات برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نعمت‌زاده(وزیر صنعت، معدن و تجارت) که در نخستین کنگره ملی حماسه اقتصادی و نقش متخصصین در دولت جمهوری اسلامی با ابراز گله‌مندی از رشد منفی صنعت که در دو سال اخیر نیز تشدید شده، گفت: برای اولین بار رشد صنعت به منفی ۱۲.۷ درصد رسیده که این رقم در شش ماه گذشته نه تنها تغییری نکرده بلکه با افول بیشتری نیز مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه در شاخص اشتغال صنعتی رشد منفی ۳۶ بوده است، گفت: این رقم در تاریخ صنعت کشور بی‌سابقه است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به آمارها در شرایط فعلی می‌خواهیم که حماسه اقتصادی تحقق یابد، افزود: در شرایط کنونی تحقق حماسه اقتصادی با وجود رشد منفی صنعت و شاخص‌های اشتغال امری دشوار است.

نعمت‌زاده با ابراز گلایه‌مندی از نمایندگان مجلس بابت اصرار بر ایجاد شهرک صنعتی در محدوده حوزه انتخابیه‌شان، تصریح کرد: من ۴ ماه است که آمده‌ام و در این مدت ۴ ماهه اگر می‌توانستم مشکل صنعت کشور را حل کنم باید مدال می‌گرفتم.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه کارها و امور به اهداف خود برسند دولت و مردم باید به وظیفه خود عمل کنند و دولت در جهت رشد و توسعه اقتصاد کشور حرکت کند و ملاک تصمیم‌گیری‌های خود را اولویت رشد اقتصادی کشور قرار دهد و هر آنچه را که مغایر با آن باشد در حاشیه قرار دهد.

وی در ادامه بر لغو قوانین دست و پاگیر تأکید کرد و گفت: دولت جدید در حال حاضر ۱۱ مصوبه از ۲۰ مصوبه دولت قبلی را که با دیدگاه جزئی نگر تصویب شده و موانع جدی را پیش پای اقتصاد کشور قرار می‌داد؛ لغو کرده است.

نعمت‌زاده همچنین به محدودیت موانع غیرتعرفه‌ای اشاره کرد و گفت: در تجارت خارجی کشورهای دنیا محدودیت موانع غیرتعرفه‌‌ای بی‌معناست لذا تقسیم اولویت دهگانه در کشورما نیز لزومی ندارد.

وزیر صنعت معدن و تجارت همچنین بر لزوم کوچک‌سازی دولت تأکید کرد و گفت: شهادت می‌دهم که پرسنل وزارت‌خانه ما از سه وزارت‌خانه‌ای که ادغام شده بیشتر است و این اصلا درست نیست.

وی در ادامه یکی از اولویت‌های دولت را افزایش سهم صادرات غیرنفتی عنوان کرد و گفت: در‌صددیم که صادرات غیرنفتی را از کل صادرات کشور به حداقل ۸۰ درصد از کل صادرات برسانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز