خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن معدن در گفتگو با ایلنا:

وضع عوارض صادراتی سنگ آهن پیشنهاد مجلس بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۸۸

عوارض صادرات برای سنگ آهن ممکن است در کوتاه مدت موثر باشد اما در بلند مدت به ضرر دولت خواهد بود زیرا موجب افزایش بیکاری و بی‌رغبتی برای سرمایه گذاریها و تعطیلی معادن می شود.

دبیر انجمن معدن گفت: طرح وضع عوارض صادراتی برای سنگ آهن به پیشنهاد مجلس بوده است نه دولت!

غلامرضا حمیدی انارکی، دبیر انجمن معدن در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص جلسه امروز معدنکاران باجعفر سرقینی، معاون معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: موضوعات مهمی در جلسه امروز مطرح شد و به نظر می‌رسد تصمیم اصلی وضع عوارض سنگ آهن بدلیل کسری بودجه از سوی دولت قبل نبوده و این موضوع به پیشنهاد مجلس شورای اسلامی بوده است.

وی با اشاره به مشکلات وضع عوارض برای سنگ آهن افزود: در صورتی که این موضوع تصویب شود نه تنها این امر مانع خام فروشی و توسعه فولاد در کشور نمی‌شود بلکه از حاشیه سود فعالان در حوزه معدن نیز کم می‌کند و معدنکاران دیگر رغبتی به توسعه فعالیت‌هایشان نخواهند داشت.

انارکی خاطر نشان کرد: کاهش ارزش دلار و هزینه‌های سنگین استخراج و انتقال سنگ آهن برای صادرات، این احتمال را ایجاد می‌کند که صادرات سنگ آهن برای سال ۹۳ چندان به صرفه نباشد و نتواند متحمل عوارض ۱۰ درصدی بشود.

دبیر انجمن معدن با بیان اینکه اگر سود سنگ آهنی‌ها در سال گذشته رشد داشته بدلیل افزایش نرخ دلار بوده است تصریح کرد: ممکن است برخی از فعالین حوزه سنگ آهن سود خوبی هم برده باشند اما در کنار آن به ایجاد شغل بیشتر پرداخته‌اند و مالیات آن را هم پرداخت کرده‌اند و نباید با این امر که به نوعی ارزش محسوب می‌شود مبارزه شود.

انارکی خاطر نشان کرد: عوارض صادرات برای سنگ آهن ممکن است در کوتاه مدت موثر باشد اما در بلند مدت به ضرر دولت خواهد بود زیرا موجب افزایش بیکاری و بی‌رغبتی برای سرمایه گذاریها و تعطیلی معادن می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز