خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات اتاق بازرگانی در گفتگو با ایلنا:

واردات خودرو از مناطق آزاد درآمدهای دولت را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۴۴۳

هم اکنون تورم داخلی حدود ۳۵ درصد است و نمی‌توان نرخ دلار را معیاری برای کاهش قیمت خودرو قرار داد در حال حاضر خودرو سازان هزینه‌های مالی بالایی دارند و باوجود تورم موجود کاهش قیمت خودرو بعید به نظر می‌رسد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات اتاق بازرگانی گفت: واردات خودرو از مناطق آزاد درآمدهای دولت را تهدید می‌کند.

مسعود خوانساری، رئیس کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص واردات خودرو از مناطق آزاد اظهار داشت: با توجه به اینکه واردات خودرو از مناطق آزاد فاقد تعرفه است بر در آمدهای دولت تاثیر منفی دارد.

وی با بی‌ربط خواندن این فعالیت در این مناطق گفت: این نوع فعالیت‌ها به نظر مشکل ساز است چرا که عوارض ۴۰ تا ۶۰ درصدی خودرو‌های لوکس در این مناطق اخذ نمی‌شود و باسوءاستفاده‌های کلانی که صورت می‌گیرد در آمد دولت را تهدید می‌کند.

خوانساری تصریح کرد: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دنیا برای آن ایجاد می‌شوند تا با جذب سرمایه‌های خارجی، و ساخت کارخانه و کارگاه کالاهای وارداتی یا داخلی را فرآوری کنند و پس از تبدیل به کالای نهایی یا نیمه‌نهایی آن را صادر کنند. در حالی که در ایران این مناطق به یک پایگاه واردات با گمرکات ارزان و فروش آن در داخل کشور با سودهای کلان تبدیل شده است.

وی همچنین در خصوص رشد ۸ درصدی تولید خودرو در آذر ماه افزود: این رقم چندان قابل توجه نیست و در مقابل کاهش ۵۰ درصدی تولید خوردو از سال گذشته تاکنون رقمی نیست.

خوانساری با بیان اینکه نرخ خودرو تغییری نخواهد داشت خاطر نشان کرد: کاهش نرخ دلار در کوتاه مدت بر قیمت خودرو تاثیری نخواهد داشت چرا که هم اکنون تورم داخلی حدود ۳۵ درصد است و نمی‌توان نرخ دلار را معیاری برای کاهش قیمت خودرو قرار داد در حال حاضر خودرو سازان هزینه‌های مالی بالایی دارند و باوجود تورم موجود کاهش قیمت خودرو بعید به نظر می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز