خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی در گفتگو با ایلنا:

موافق صد در صد طرح شبنم هستم / تولیدات زیر پله‌ای آفت بازار لوازم خانگی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۴۷

سرعت و گستردگی اجرای طرح شبنم باعثشد تا شاهد بروز تخلفاتی در اجرا باشیم که امیدواریم به زودی مرتفع شود.

رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی گفت: تولیدات زیر پله‌ای آفت بازار لوازم خانگی است.

محمد طحان‌پور، رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص اجرای ناقص طرح شبنم اظهار داشت: بنده موافق صد در صد اجرای طرح شبنم هستم و اینکه گفته می‌شود این طرح پوششی برای قاچاق کالا بود را قبول ندارم زیرا این طرح از قاچاق لوازم خانگی جلوگیری می‌کرد.

وی با اشاره به مشکلات این طرح گفت: سرعت و گستردگی اجرای طرح شبنم باعثشد تا شاهد بروز تخلفاتی در اجرا باشیم که امیدواریم به زودی مرتفع شود.

طحان‌پور با بیان اینکه در صورت آزاد سازی واردات گروه کالایی ۱۰ تعرفه‌ها روند افزایشی خواهند داشت افزود: آیا در زمان تصمیم گیری‌ها نماینده‌ای از مصرف کنندگان در این گروه حضور دارد تا از حق خود دفاع کند چرا سازمان حمایت تنها از تولید کنندگان دفاع می‌کند و بهایی به مصرف کنندگان نمی‌دهد؟

وی گفت: کشور پر شده از تولیدکنندگان محصولات بی‌کیفیت لوازم خانگی که این موضوع لطمات جبران ناپذیری به بدنه لوازم خانگی داخلی خواهد زد.

رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی ادامه داد: کارگاههای کوچک زیر زمینی و زیر پله‌ای دانش و تخصص و سرمایه کافی برای تولیدات خود ندارند و دستشان جلوی بانک‌ها و مردم دراز است و در ‌‌نهایت هم قیمت تمام شده‌شان بسیار بالا می‌رود!

طحان‌پور با بیان اینکه دولت باید تجارت را آزاد کند خاطرنشان کرد: چرا هم اکنون ۱۷۰ کارخانه تولید اجاق گاز باید در کشور فعالیت کند در حالی که هیچ کدام از محصولات آن‌ها قابلیت صادرات ندارند این موضوع در خصوص کولر هم صدق می‌کند در حالی که در کشورهای اروپایی تنها ۱۰ کارخانه بزرگ با برندهای بر‌تر مشغول فعالیت هستند و محصولاتشان هم صادراتی است.

وی تصریح کرد: متاسفانه امروز شاهد تولیدات زیر پله‌ای هستیم که نه تنها صادراتی نیستند بلکه با قیمت بالا تولیدات خود را به فروش می‌رسانند و مالیات هم نمی‌دهند.

طحان‌پور در خاتمه گفت: تا چه زمانی با نام حمایت از تولید داخل حقوق مصرف کنندگان پایمال می‌شود؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز