خبرگزاری کار ایران

شافعی در دیدار با هیات مکزیکی:

تحریم ها علیه ایران غیر انسانی بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۹۳

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در دیدار با رییس کمیسیون روابط خارجی مجلس سنای مکزیک گفت: ایران آماده حرکت های جدید بر اساس تعامل و پذیرش و اعزام هیات های تجاری است.

برای عملیاتی شدن اهداف هر دو کشور در برقراری و توسعه سطح مناسبات تجاری، اتاق مشترک در هر دو کشور تاسیس شود.

به گزارش ایلنا، غلامحسین شافعی در این دیدار که در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، تهران را از اقتصادهای بزرگ منطقه دانست و اظهار داشت: شما باید اقتصاد ایران را در ارتباط با سایر اقتصادهای منطقه بدانید و در آن صورت بازار این کشور یک بازار ۳۰۰ میلیونی است و می توان در این وادی از سرمایه گذاری ها مشترک دو جانبه، سه جانبه و حتی چند جانبه صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه، مکزیک سند چشم اندازی تا سال ۲۰۳۰ میلادی برای خود طراحی کرده است، گفت: برای رسیدن به اهداف تعریف شده باید دو کشور بر ارتقای سطح روابط بین المللی خود تلاش کنند.

رئیس اتاق ایران همچنین با اشاره به آخرین سفری که رئیس سابق این اتاق به کشور مکزیک داشت و مذاکراتی که طی این دیدار مطرح شد، خاطر نشان ساخت: متناسب با شرایط به وجود آمده، امروز زمان آن رسیده که طبق مذاکرات صورت گرفته عمل کنیم.

شافعی سپس با اشاره به تحریم های غیر عادلانه علیه ایران گفت: تحریم ها هم برای مردم ایران و هم برای مردم کشورهایی که به ایران مرتبط بودند، صدمه های بسیاری وارد کرد، بنا بر این محدودیت های بین المللی کاملا غیرانسانی بود.

وی در پایان بر ضرورت برگزاری روز اقتصاد دو کشور با هدف معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های موجود تاکید کرد.

عبدالرحمن سلیمانی مقدم عضو هیات رئیسه اتاق ایران نیز در این دیدار پیشنهاد کرد: برای عملیاتی شدن اهداف هر دو کشور در برقراری و توسعه سطح مناسبات تجاری، اتاق مشترک در هر دو کشور تاسیس شود.

حسین نقره کار شیرازی دبیر کل اتاق ایران نیز در این دیدار به نتیجه رسیدن فعالیت های اقتصادی دو جانبه و چند جانبه را از الزامات توسعه سطح روابط تجاری دانست و تصریح کرد: خوشبختانه موقعیت های جغرافیایی دو کشور این فرصت ارزنده را برای ایران و مکزیک فراهم کرده است تا بتوانند با استفاده از موقعیت جغرافیایی دروازه ای به سوی بازارهای منطقه ای خود باشند.

وی، همچنین نفت و فرآورده های نفتی را یکی دیگر از زمینه های همکاری ایران و مکزیک دانست که باید دو کشور در توسعه روابط خود با این محور تلاش کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز