خبرگزاری کار ایران

دبیرکل انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی اعلام کرد؛

امکان صادرات ۲۵ میلیارد دلار خدمات فنی و مهندسی

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۷۴

در این مدت ۳۵ درصد صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به آسیای میانه، ۲۹ درصد به خاورمیانه، ۱۶ درصد به آمریکای جنوبی، ۱۲ درصد به آفریقا و ۸ درصد به سایر مناطق صورت گرفته است.

دبیرکل انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی از هدف‌گذاری ۲۵ میلیارد دلاری صادرات خدمات فنی و مهندسی ظرف پنج سال آتی خبر داد و گفت: ترکیه تا ۱۰ سال آتی، صدور خدمات فنی و مهندسی خود را به ۵۰۰ میلیارد دلار خواهد رساند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کیومرثدولتشاهی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: قابلیت صدور ۲۰ تا ۲۵ میلیارد دلار در سال، برای خدمات فنی و مهندسی به کشورهای مختلف دنیا از سوی ایران وجود دارد و امیدواریم تا ۵ سال آتی بتوانیم این صادرات را به ۲۵ میلیارد دلار برسانیم. این در حالی است که ترکیه هدفگذاری کرده تا ظرف ده سال آتی، میزان صادرات خدمات فنی و مهندسی خود را به ۵۰ میلیارد دلار برساند.

دبیرکل انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی افزود: در جلسه اخیر شورای عالی صادرات غیرنفتی دولت مصوباتی را برای حمایت از صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی داشته است اما به نظر می‌رسد در مورد جوایز صادراتی، عجله کرده است.

وی تصریح کرد: اختصاص جوایز صادراتی به صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی منوط به چند عامل شده است که اگر این عوامل اجرایی شود، در پروسه صادرات کشور کندی‌هایی صورت خواهد گرفت، چراکه مشوق‌ها از بین خواهد رفت.

دولتشاهی گفت: از سال ۷۳ که صادرات خدمات فنی و مهندسی آغاز شده است، رشد در صادرات خدمات فنی و مهندسی به چشم می‌خورد و از سال ۸۳ به بعد نیز جهش عظیمی رخ داده است؛ ضمن اینکه شرکتهای ایرانی در مناقصات بین المللی حضور چشمگیری داشته‌اند و توانستند رقابت کنند.

وی اظهار داشت: در این مدت ۳۵ درصد صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به آسیای میانه، ۲۹ درصد به خاورمیانه، ۱۶ درصد به آمریکای جنوبی، ۱۲ درصد به آفریقا و ۸ درصد به سایر مناطق صورت گرفته است.

به گفته عضو هیات مدیره انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی، در سال ۹۰ سهم صنعت از صادرات خدمات فنی و مهندسی ۳۰ میلیون دلار، نیرو ۹۹۰ میلیون دلار، ساختمان ۳۰۲۶ میلیون دلار و راه ۷۲ میلیون دلار بوده است.

وی اظهار داشت: ساخت کارخانه سیمان در ونزوئلا، کارخانه آرد در کوبا و ونزوئلا و نیز احداثکارخانه آرد در سوریه از جمله پروژه‌های صدور خدمات فنی و مهندسی در بخش صنعت بوده است.

به گفته دولتشاهی، ما نزدیک به ۶۰۰ کار خارج از کشور انجام داده‌ایم که ضمانت نامه برای آن صادر شده است، اما تنها در یک مورد ضبط ضمانت نامه صورت گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز