خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه داران در تلاش برای حذف دفترخانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۴۵

مسوولان نیروی انتظامی معتقدند که در نقل و انتقال خودرو لازم است تا معاملات پس از ثبت در سامانه نمایشگاه داران، سند مالکیت خودرو از سوی نیروی انتظامی صادر شود. این در حالیست که مسوولان دفا‌تر ثبت اسناد معتقدند که معاملات بدون ثبت در دفاتر معاملات جنبه قانونی ندارد.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو از راه اندازی سامانه ثبت معاملات خودرو در ۳ ماهه اول سال ۹۳ خبر داد.

غلامحسین قاسمیان، رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص صدور سند مالکیت خودرو اظهار داشت: به منظور کاهش هزینه‌های خرید و فروش خودرو پس از راه اندازی سامانه ثبت معاملات خودرو در نمایشگاهها همه خرید و فروش‌های خودرو از طریق این سامانه ثبت خواهد شد.

وی افزود: این سامانه هنوز راه اندازی نشده و در تدارک هستیم در ۳ ماهه ابتدای سال ۹۳ به بهره برداری برسد.

قاسمیان با بیان اینکه سند مالکیت خودرو توسط نیروی انتظامی صادر می‌شود گفت: با ثبت معاملات در این سامانه دیگر نیازی به مراجعه خریدار و فروشنده به دفا‌تر ثبت اسناد نیست و این سامانه کاملا قانونی است.

به گزارش ایلنا، مسوولان نیروی انتظامی معتقدند که در معاملات خودرو پس از ثبت در سامانه ثبت معاملات نمایشگاه داران لازم است تا سند مالکیت خودرو باید توسط نیروی انتظامی صادر شود. این در حالیست که مسوولان دفا‌تر ثبت اسناد نیز معتقدند که هرگونه معامله و خرید و فروش خودرو باید از طریق ثبت در این دفا‌تر صورت گرفته تا جنبه قانونی به خود بگیرد.

هم‌اکنون برای قانونی شدن معامله خودرو باید فروشنده و خریدار ابتدا در دفتر اسناد رسمی حضور یافته و وکالت تعویض پلاک را به نام خریدار دریافت کنند که در این فرایند طرفین معامله بر اساس نوع خودرو اعم از داخلی و وارداتی هزینه‌هایی را متحمل می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز