خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون کشاورزی؛

بازارمواد پروتئینی، لبنیات و نهاده‌ها به وزارت جهاد سپرده شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۹۰

خرید تضمینی گندم، جو و ذخیره‌سازی نگهداری کالاهایی نظیر گوشت و مرغ نیز به وزارت جهاد واگذار شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: تنظیم بازار مواد پروتئینی، لبنی و واردات نهاده ها به وزارت جهاد واگذار شد.

به گزارش ایلنا، عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، در حاشیه جلسه امروز شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: قانون انتزاع وظایف وزارت جهاد و وزارت صنعت را تفکیک و بخشی از وظایف وزارت صنعت را به وزارت جهاد محول کرده اما بیش از یک و نیم سال از تصویب این قانون می گذرد در حالیکه اجرای آن همچنان متوقف است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون کشاورزی وزرا را فراخوانده و بر اساس مذاکره با آنها تنظیم بازار مواد پروتئینی، لبنی و واردات نهاده ها به عهده وزارت کشاورزی قرار گرفته و از پایان دی نیز گندم، برنج و جو نیز به وزارت جهاد کشاورزی ملحق شده است.

به گفته رجائی در بودجه سال ۹۳ تاکید شده تا این زیرمجموعه ها نیز به وزارت جهاد ملحق شوند.

وی از واگذاری بخشی از وظایف شرکت بازرگانی دولتی ایران به وزرات جهاد خبر داد و گفت: آن بخش از فعالیتهای مجموعه که به مربوط به تولید، تجارت، صادرات و واردات است در اختیار وزارت صنعت باقی خواهد ماند و سایر بخش ها به وزارت جهاد منتقل می شود.

وی گفت: خرید تضمینی گندم، نگهداری آن، صادرات و واردات آن و همچنین ۱۰ محصول راهبردی دیگر باید زیرمجموعه وزارت جهاد باشد.

رجایی خاطر نشان کرد: تنظیم بازار و ذخیره‌سازی کلیه کالاهایی که مربوط به وزارت جهاد می‌شود به این وزارتخانه مربوط است، همچنین خرید تضمینی گندم، جو و ذخیره‌سازی نگهداری کالاهایی نظیر گوشت و مرغ نیز به وزارت جهاد واگذار شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز