خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفترآسیا و اقیانوسیه در سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد:

احتمال اجرای موافقتنامه تجارت نامه ترجیحی بین ایران و ترکیه

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۵۱

حجم تجارت بین دو کشور در ۹ ماه ابتدای سال ۹۲ سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بوده که از این میزان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار صادرات و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار واردات از ترکیه بوده است.

مدیرکل دفتر آسیا و اقیانوسیه در سازمان توسعه تجارت ایران از احتمال اجرای موافقتنامه تجارت نامه ترجیحی بین ایران و ترکیه خبر داد.

رضا عباسقلی، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص برگزاری کمیته تجاری مشترک ایران و ترکیه اظهار داشت: پنجمین کمیته مشترک تجاری بین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه با ریاست محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و نیهات زی بکچی وزیر اقتصاد جمهوری ترکیه همراه با رجب‌طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه فردا(۹بهمن ماه) در تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین روز گذشته در کمیته کارشناسی یک یادداشت تفاهم نامه تجاری سرمایه گذاری بین ایران و ترکیه در خصوص گمرک و استاندارد و همچنین حمل و نقل در خصوص گسترش تجارت بین دو کشور به امضا رسید.

عباسقلی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که در پنجمین کمیته مشترک تجاری مورد بررسی قرار خواهد گرفت موافقت‌نامه تجارت ترجیحی بین دو کشور است که در این بین برخی از کالاها در حقوق گمرکی شان تخفیفاتی خواهند داشت که این موضوع در گسترش حجم مبادلات تجاری موثر خواهد بود.

وی همچنین به تجارت ۹ ماهه ابتدای سال ۹۲ بین ایران و ترکیه اشاره کرد و گفت: حجم تجارت بین دو کشور در این مدت سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بوده کهاز این میزان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون صادرات و دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار واردات از ترکیه بوده است.

وی مهمترین اقلام صادراتی به ترکیه را پلی اتیلن، کاتد، قطعات مسی، روی، اوره، آلومینیوم، لوازم ساختمانی و پوست کار نشده عنوان کرد و مهمترین اقلام وارداتی از ترکیه را شمش آهن، فولاد، کنجاله سویا، دانه گندم و قطعات خودرو بیان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز