خبرگزاری کار ایران

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران در گفتگو با ایلنا؛

عرضه و تقاضا قیمت کالاهای اولویت ۱۰ را تعیین می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۸۷

آزاد سازی واردات گروه کالاهای اولویت ۱۰ با تعرفه ۲ برابری قطعا تغییرات قیمتی را در برخی از کالاها در پی خواهد داشت اما باید توجه داشت میزان این تغییرات به حجم عرضه و تقاضا بستگی داشته و در واقع نحوه واکنش‌ها در بازار تعیین کننده قیمتها خواهد بود.

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: عرضه و تقاضا قیمت کالاهای اولویت ۱۰ را تعیین می‌کند.

مهدی میرابوطالبی درگفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص آزادی سازی ثبت سفارش کالاهای اولویت ۱۰، اظهار داشت: طبق مصوبه هیأت وزیران در تاریخ ۱۶ بهمن ماه ۹۲ و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ثبت سفارش گروه‌های کالایی ۱۰ به استثناء خودروهای ۲۵۰۰ سی سی و بالا‌تر آزاد شد و به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شده و قابل اجرا است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با افزایش تعرفه بازرگانی این گروه کالایی به ۲ برابر قیمت این نوع کالا‌ها نیز افزایش خواهد یافت افزود: قطعا تغییرات قیمتی را در برخی از کالاها شاهد خواهیم بود اما باید توجه داشت میزان این تغییرات به حجم عرضه و تقاضا بستگی داشته و در واقع نحوه واکنش‌ها در بازار تعیین کننده قیمتها خواهد بود.

بنا بر این گزارش، ثبت سفارش و ورود کالاهای گروه ۱۰ به‌استثنای خودروهای ۲۵۰۰ سی‌سی به بالا آزاد شده است و ثبت سفارش کالاهای این اولویت با ارز متقاضی(آزاد) و با تعرفه دو برابر انجام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز