خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق بازرگانی اندونزی:

زمان ارتقا مناسبات تجاری ایران و اندونزی فرا رسیده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۵۹

روابط اقتصادی ایران واندونزی اگرچه در ۱۰ سال گذشته رشد مناسبی داشته است اما می‌تواند با ایجاد زمینه ارتباط فعالان اقتصادی دو کشور توسعه بیشتری داشته باشد.

رییس اتاق بازرگانی اندونزی در گردهمایی تجارو بازرگانان این کشوربا تجاروفعالان اقتصادی ایران اعلام کرد: زمان ارتقا مناسبات تجاری ایران و اندونزی فرا رسیده است.

به گزارش ایلنا، منوریوسوسو افزود: روابط اقتصادی ایران واندونزی اگرچه در ۱۰ سال گذشته رشد مناسبی داشته است اما می‌تواند با ایجاد زمینه ارتباط فعالان اقتصادی دو کشور توسعه بیشتری داشته باشد.

وی گفت: سطح مبادلات دو کشوردر سال ۲۰۱۲ حدود ۵.۲ میلیارد دلار بوده است که با توجه به سوابق همکاری دو کشور و توانمندی‌های ملی ایران واندونزی بسیار ناچیزاست.

رییس اتاق بازرگانی اندونزی با اشاره به محصولات تولیدی این کشور بویژه کائوچو و تصریح اینکه دولت اندونزی آن‌ها را از خام فروشی منع کرده است گفت: تلاش می‌کنند کالا‌ها را با ارزش افزوده به سایرکشور‌ها صادر شود و اتاق بازرگانی حامی محصولات تولیدی و صنایع این کشور درجهان است.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی اندونزی این کشور در ۳۳استان حضور فعال دارد گفت: کمیته مشترک بازرگانی اندونزی با ایران از کمیته‌های فعال در اتاق بازرگانی است که ریاست ان برعهده یکی از وزرای سابق کابینه دولت می‌باشد.

وی ابراز امید واری کرد: با توسعه روابط فی مابین اتاق بازرگانی ایران و اندونزی فعالیت خود را در سطح و سیع تری شروع کند.
همچنین «دیان ویرنجوریت» سفیراندونزی در جمهوری اسلامی درگردهمایی تجارو بازرگانان ایرانی واندونزیایی در جاکارتا اظهارداشت: باید به سرعت درزمینه توسعه همکاری‌های دو جانبه و چند جانبه میان ایران و اندونزی حرکت کرده و تلاش شود کاستی‌های گذشته دراین حوزه همچون یک بدهی ضروری جبران شود.


وی تصریح کرد: اندونزی در خصوص مناسبات تجاری با ایران حتی از کشورهایی نظیر تایوان، مالزی و سنگاپور در توسعه تجارت کمتر عمل کرده حالا باید تلاش کنند تا این روابط را بهبود و توسعه ببخشند.


سفیراندونزی در ایران تاکید کرد: باید با ایجاد خطوط هوایی مشترک با ایران و برداشت صحیح از پتانسیل‌های دو کشور عقب ماندگی گذشته را جبران کنند تا سایرکشورهای منطقه گوی سبقت را از اندونزی نربایند.


وی ایران را به لحاظ زیبایی با کشورسوییس در اروپا توصیف کرد و از فعالان اقتصادی کشور خود خواست که از ظرفیت‌های برجسته جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف اطلاع مناسب کسب کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز