خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق اصناف کشور؛

عرضه کالای خارجی در نمایشگاه بهاره ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۹۱

با برنامه‌ریزی‌هایی که با اتاق اصناف سراسر کشور و اتحادیه‌ها صورت گرفته است از ۵ تا ۲۵ اسفندماه در۴۰۰ نقطه با ۳۵ هزار غرفه در سراسر کشور نمایشگاه‌ها برگزار خواهند شد.

در قانون جدید جرائمی که برای واحدهای متخلف در نظر گرفته شده از لغو پروانه تا رفتن به زندان نیز در نظر گرفته شده که نسبت به قانون گذشته تغییرات خوبی داشته است زیرا در قانون قبلی حجم این جرایم اندک بود.
به گزارش خبرنگارایلنا، قاسم نوده‌فراهانی، رییس اتاق اصناف کشوردر یک نشست خبری صبح امروز با بیان اینکه ثبات خوبی در قیمت‌ها در بازار بوجود آمده اظهار داشت: طی ماههای گذشته تغییرات قیمتی در کالا‌ها بوجود نیامده و مردم با اطمینان بیشتری خرید می‌کنند.
برگزاری نمایشگاه بهاره از ۵ تا ۲۵ اسفند ماه
وی به برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی‌هایی که با اتاق اصناف سراسر کشور و اتحادیه‌ها صورت گرفته است از ۵ تا ۲۵ اسفندماه در۴۰۰ نقطه با ۳۵ هزار غرفه در سراسر کشور نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود.
نوده فراهانی خاطر نشان کرد: در تهران ۴ مرکز حکیمیه، پارک ارم، پارک خاوران و بوستان ولایت از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ و در منطقه شمیرانات ۲ مرکز فرهنگسرای باهنر در محله چیذرو محله ولنجک از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ اقدام به برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا می‌کنند.
وی تصریح کرد: نمایشگاه‌های شهر تهران از ۷ تا ۱۷ اسفندماه برگزار می‌شود که کالاهای مورد نیاز مردم در پایان سال از جمله مواد غذایی، پوشاک، آجیل و خشکبار، کیف و کفش توزیع خواهد شد.
تخفیف ۱۰ تا ۲۰ درصدی اجناس
نوده فراهانی افزود: در این نمایشگاه‌ها برخی از کالا‌ها نظیرآجیل و لبنیات با ۱۰ درصد تخفیف و پوشاک و کیف و کفش با ۲۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود.
رئیس اتاق اصناف کشور با اشاره به اینکه هر نمایشگاهی در کشور برگزار شود باید از ستاد برگزاری نمایشگاه که از وزارت صنعت، شهرداری و چند دستگاه دیگر نماینده وجود دارد، مجوز دریافت کند افزود: هر نمایشگاهی که بدون مجوز ستاد برگزار شود غیرقانونی بوده و وزارت صنعت می‌تواند با آن‌ها برخورد کند و مسئولیتی نیز متوجه این ستاد نیست.
جلوگیری از عرضه کالاهای خارجی
وی ادامه داد: قیمت‌گذاری و پلمپ شدن کالا‌ها در اختیار اتحادیه‌های مربوطه است و از عرضه هرگونه کالای خارجی جلوگیری خواهد شد، مگر کالایی که در کشور تولید نداشته باشد مانند روسری و اگر در حین برگزاری نمایشگاه‌ها قیمت‌گذاری کالا‌ها درست نباشد و یا کالاهای قاچاق در نمایشگاه عرضه شود اتحادیه مورد نظر باید نسبت به آن پاسخگو باشد.
وی با بیان اینکه چند تولیدکننده استانی درخواست داده‌اند که در نمایشگاه‌ تهران کالای خود را عرضه کنند و ما نیز پذیرفته‌ایم، تصریح کرد: علاوه بر اینکه بازرسین نیز در هر نمایشگاه حضور دارند قضاتی به صورت گردشی از نمایشگاه‌ها بازرسی می‌کنند تا تخلفات که بازرسین شناسایی کرده‌اند در صورت نیاز برخورد لازم را به آن‌ها داشته باشند.
ابلاغ قانون نظام صنفی
وی با اشاره به قانون نظام صنفی گفت: این قانون پس از ۵ سال در ۸ آبان ماه ۹۲ ابلاغ شد که در حال حاضر بخشی از این قانون در حال اجراست و بخشی دیگر که نیاز به تدوین آیین‌نامه دارد در حال نهایی شدن آیین‌نامه‌ها بوده تا در ‌‌نهایت به امضای اعضای هیئت عالی نظارت و وزیر صنعت برسد.
اصناف بلاتکلیفند
فراهانی گفت: یکی از مشکلات اصناف موضوع مالیات است و در سالجاری ۲ میلیون واحد صنفی اظهارنامه‌های مالیاتی خود را ارائه کرده‌اند اما حدود ۳۰۰ هزار اظهارنامه قطعی به اصناف بازگشته است و سال نیز در حال پایان است، اگر این اظهارنامه‌های قطعی به اصناف ارائه نشود در سال آینده با بلاتکلیفی روبرو خواهند شد.
بازرسی‌ها تشدید می‌شود
رییس اتاق اصناف کشور تصریح کرد: از ابتدای اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه بازرسی‌ها تشدید خواهد شد.
۲۰ هزار واحد صنفی آماده توزیع سبدکالا
وی در ادامه به توزیع سبد کالایی اشاره کرد و گفت: پیشنهاداتی به وزارت صنعت برای کمک در توزیع سبد ارائه داده‌ایم وآمادگی اصناف را اعلام کرده‌ایم و هم اکنون ۲۰ هزار واحد صنفی در کشور آماده توزیع سبدکالا هستند. تا مردم راحت‌تر و بدون ایستادن در صف بتوانند سبدکالای خود را دریافت کنند که در حال حاضر برنامه‌ریزی لازم در این زمینه توسط اصناف انجام شده است.
تغییرات جدید در جرائم صنفی
فراهانی در مورد تغییر جرائم واحدهای متخلف صنفی در قانون جدید اصناف گفت: در قانون جدید جرائمی که برای واحدهای متخلف در نظر گرفته شده از لغو پروانه تا رفتن به زندان نیز دیده شده است که نسبت به قانون گذشته تغییرات خوبی یافته زیرا در قانون قبلی حجم این جرایم اندک بود.

عذر خواهی از ملت
فراهانی در ادامه ضمن عذرخواهی از مردم افزود: در تهران و سراسر کشور اماکن مناسبی برای برگزاری نمایشگاه‌ها وجود ندارد و این در حالیست که چادر‌ها نیز مقاومتی در برف و باران ندارند امیدواریم با حمایت دولت و شهرداری مکان مناسبی برای ارائه مستقیم کالا تدارک دیده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز