خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس جمهور؛

هدفمندی یارانه‌ها به توزیع پول نقد در بین خانوارها تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۷۰۶

طی شش ماه گذشته ۱۵ میلیارد دلار طرح صنعتی فاینانس شده که از این میزان ۳.۸ میلیارد دلار آن مربوط به طرح‌های فولادی بوده و یک میلیارد دیگر از این طرح‌ها نیز به زودی گشایش اعتبار خواهند شد.

معاون اول رئیس جمهور از فاینانس ۱۵ میلیارد دلاری طرح صنعتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسحاق جهانگیری در چهارمین همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن با نگاهی به بازار اظهار داشت هم اکنون مهمترین سیاست در دست اقدام دولت خروج از رکود و کاهش نرخ تورم و و اجرای هدفمندی یارانه ها است.

وی افزود: در این راه بخش خصوصی باید فعالتر وارد گردونه فعالیت‌های اقتصادی شده و سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی که به صورتی کاملا شفاف اعلام شده اجرایی شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان این که تصمیمات دولت در حوزه مسکن مهر و هدفمندی یارانه ها قطعی شده گفت: هدفمندی یارانه‌ها عملا تبدیل به توزیع پول نقد در بین خانوارها شده و حجم بسیار بالایی از نقدینگی را به بودجه کشور تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به میزان پرداخت یارانه نقدی به مردم در این مدت گفت: ۹۰ هزار میلیارد تومان از زمان اغاز اجرای قانون هدفمندی درآمد حاصل شده این در حالی است که ۱۳۰ هزار میلیارد تومان پول بین مردم توزیع شده امسال نیز بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان از بودجه دولت بین مردم توزیع شد. این در حالیست که بودجه عمرانی کشور کمتر از ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

وی در ادامه با اشاره به آرامش در فضای اقتصادی کشور افزود: دیگر با تغییرات لحظه‌ای در اقتصاد مواجه نیستیم و ثبات نسبی در بازار ارز و سکه و مسکن به وحود آمده است.

معاون اول رئیس جمهور با اعلام این خبر که طی شش ماه گذشته ۱۵ میلیارد دلار طرح صنتعی فاینانس شده گفت: ۳.۸ میلیارد دلار آن مربوط به طرح‌های فولادی بوده و یک میلیارد دیگر از این طرح‌ها نیز به زودی گشایش اعتبار خواهند شد.

وی با تاکید بر ضرورت تدوین چشم انداز صنعت فولاد گفت: فولاد ۸۰۰ هزار تنی نباید در کشور ایجاد شود وقتی قرار است واحد ۵ میلیون تنی فولاد توسط بخش خصوصی در کشور احداثشود.

جهانگیری با اشاره به توافق ژنو گفت: تعاملات خوبی در فضای بین المللی ایجاد شده و بخش مهمی از شرکت‌های بزرگ بین المللی در ایران حضور یا فته‌اند و معنای ان این است که می‌خواهند با ما کار کنند.

وی گفت: قطعاً در سال آینده نظام ارزی کشور تک نرخی خواهد شد و پرچم مبارزه با فساد و ویژه خواری که از سوی دولت بلند شده برای احقاق حقوق مردم زمین گذاشته نخواهد شد.

وی تاکید کرد: پول مردم توسط عده‌ای بلوکه شده به گونه‌ای که ۲.۷ میلیارد دلار پول مردم در حساب شخصی است که نفت کشور را برده و پول آن را برنگردانده است. که همین موضوع مانع از فعالیت دیگران در بخش خصوصی شده و ما با این افراد مبارزه خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز