خبرگزاری کار ایران

عسگر اولادی در گفتگو با ایلنا خبر داد؛

رشد ۲ پله‌ای تولید ناخالص ملی / جانمایی پارک صنعتی ایران و چین در فروردین ماه

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۰۶۱

هیات ۱۰۰ نفره از تجار چینی هفته آینده وارد تهران شده و همچنین برنامه اعزام ۵ هیات تجاری به چین و برگزاری ۲ نمایشگاه مشترک در دست اقدام است.

رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران از اعزام هیات ۱۰۰ نفره تجار چینی به تهران طی هفته آینده خبر داد.

اسدالله عسگر اولادی، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به آمار ۱۱ ماهه تجارت خارجی اظهار داشت: واردات ۱۱ماهه سال جاری به بیش از چهل و دو میلیارد دلار رسیده که حاکی از کاهش ۱۲درصدی نسبت به ۱۱ ماه سال ۹۱ است و حجم صادرات در ۱۱ماهه سال جاری نیز ۳۷.۳۶ میلیارد دلار بوده که نسبت به ۱۱ ماه سال ۹۱ حدود۱.۵ درصد کاهش یافته است البته بیشترین کاهش تجارت در ۶ ماهه اول سال بود و در شش ماهه دوم این کسری جبران شد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۹۲ با آزاد سازی کالاهای اولویت ۱۰ میزان واردات تا ۵ میلیارد دلار افزایش یابد و در ۱۲ ماهه میزان صادرات نیز به ۴۱ میلیارد دلار برسد.
عسگراولادی با اشاره به رفت و آمد هیات‌های گوناگون از کشورهای مختلف گفت: این روز‌ها شاهد ورود و امکان سنجی هیات‌های تجاری به کشور هستیم، تاکنون از کشورهای مختلفی به ایران سفر کرده‌اند و با رقیق شدن بحثتحریم‌ها مسلما کشورهای اروپایی نیز از سرمایه گذاری در ایران استقبال خواهند کرد.

رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران در ادامه به سفر هیات تجاری چین به کشور اشاره کرد و گفت: هفته آینده هیاتی ۱۰۰ نفره از تجار چینی وارد تهران می‌شوند و برنامه اعزام ۵ هیات تجاری به چین و برگزاری ۲ نمایشگاه مشترک را در دست داریم.

وی در پاسخ به این پرسش که پارک صنعتی مشترک ایران و چین در کجا تاسیس می‌شود تصریح کرد: هنوز مکان آن مشخص نشده و دولت تا فروردین ماه مکان آن را اعلام می کند.

وی در خاتمه با ابراز امیدواری از کاهش تحریم‌ها افزود: تولید ناخالص ملی طی ۶ ماهه سال ۹۲ بسیار پایین بود و اکنون از منفی ۵ به منفی ۳ رسیده است و امیدواریم در سال جدید به مثبت ۱ افزایش یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز