خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران خبر داد؛

ساماندهی و بازمهندسی تشکل‌ها در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۸۷۶

ما قصدحذف هیچ تشکلی را نداریم و تشکل‌های هم نام و مشابه بنا به رای فعالین اقتصادی ادغام می‌شوند.

مدیر کل تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران گفت: تشکل‌های بازرگانی بازمهندسی می‌شوند و تشکل‌های موازی ادغام خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هومن حاجی پور، مدیر کل تشکل‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در یک نشست خبری اظهار داشت: با توجه به اینکه از گذشته در امور اجتماعی کاستی‌های فراوانی در کشور وجود داشت ماراتن جدیدی در رابطه با همکاری‌های جدید شکل گرفته تا روحیه تعاون و کارجمعی به جای فعالیت‌های فرد گرایانه گسترش یابد.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی مشاور ۳ قوه است افزود: در این مسیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اهتمام جدی در تقویت و توسعه و اداره تشکل ها دارد و ماموریت جدیدی را برای تشکل‌ها تعریف می‌کند.

حاجی پور ادامه داد: نقش موضوعی تشکل‌های اقتصادی و نقش جغرافیایی آنها دو رکن در استقرار آنها محسوب می‌شود و حضور تشکل‌ها کمک بزرگی در نقش علمی و تخصصی فعالیت‌های اقتصادی خواهد داشت.

وی با اشاره به فعالیت محدود بخش خصوصی در کشور گفت: هر چند تنها بیست درصد از فعالیت‌های اقتصادی در کشور در اختیار بخش خصوصی است اما برای بهره گیری از خرد جمعی باید به این بخش اثر گذار توجه بیشتری شود چرا که کشورهای توسعه یافته نیز همین راه را در گذشته رفته‌اند.

وی با بیان اینکه درهم تنیدگی تشکل‌ها در کشور نداشته‌ایم گفت: در بسیاری از حوزه‌ها به‌دلیل اینکه مسئولیت ثبت برعهده نهادهای مختلف بود، تک نوازی و ناهماهنگی‌هایی به چشم می‌خورد زیرا این نهادها هیچ گونه نقش حمایتی و موثری از مشارکت تشکل‌ها ایجاد نکردند و صرفا به ثبت آن اقدام کردند.

وی با بیان اینکه سه اصل هم‌پیوندی، اختیار‌مندی و مسئولیت‌پذیری در اتاق بازرگانی وجود دارد و لزومی ندارد برای تنظیم بازار سازمان‌های عریض و طویل ایجاد شود گفت: ضرورت دارد از ذخایر تشکلی کشور در همه بخش‌ها استفاده شود ما می‌توانیم علاوه بر تشکل‌های داخلی باید تشکل‌های بین‌المللی داشته باشیم که این تشکل‌ها حرکت و مسئولیت‌پذیری لازم را داشته باشند.

حاجی پور گفت: ما قصد حذف هیچ تشکلی را نداریم و تشکل‌های هم نام و مشابه بر اساس به رای فعالین اقتصادی ادغام می‌شوند زیرا در گذشته شاهد بودیم که برخی از تشکل‌ها تنها تریبونی برای یک فرد بوده و هیچ عضو دیگری در آن تشکل فعالیت نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه سهم انجمن‌ها، فدراسیون‌ها و کنفراسیون‌ها در جی دی پی کشور معنا پیدا می‌کند گفت: هم اکنون ۱۸۰ تشکل در اتاق بازرگانی ایران و ۱۵۰ تشکل استانی در کشور فعال است و نقش موثری در جی دی پی دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز