خبرگزاری کار ایران

ایران و ترکیه مناسبات حمل و نقل جاده‌ای خود را توسعه می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۹۰۳

بزودی هیاتی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به نمایندگی از کشورمان به منظور اجرایی کردن مفاد این تفاهم نامه نشست دیگری در شهر آنکارا برگزار خواهند کرد.

نشست دو روزه هیات حمل و نقل جاده ای جمهوری اسلامی ایران با هیات ترکیه به ریاست معاون وزیر راه و شهرسازی منجر به انعقاد تفاهم نامه توسعه بیشتر همکاریهای فی مابین دو کشور در این بخش شد.

به گزارش ایلنا، محمد جواد عطرچیان مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی این سازمان با اشاره به مناسبات مطلوب حمل و نقل جاده ای بین دو کشور اظهار داشت: در نشست های هیات های دو طرف مقرر شده که دو کشور مناسبات خود را در زمینه حمل ونقل جاده ای توسعه دهند.

وی گفت: پس از نشست و جلسه کمیته حمل و نقل جاده ای دو جانبه ایران و ترکیه در ماه گذشته در شهر آنکارا و همچنین جلسه و بازدید میدانی از سوی نمایندگان دو طرف از مرز جاده ای بازرگان و گوربلاغ واقع در استان آذربایجان غربی و شهر دوبایزید در طرف ترکیه مقرر شد ادامه این نشست و انعقاد تفاهم نامه توسعه همکاریهای حمل و نقل جاده ای در تهران برگزار شود که جلسه دو روزه به ریاست معاون محترم وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برگزار شد.

عطرچیان، حضور بخش خصوصی و اعضاء هیات مدیره انجمن شرکتهای حمل و نقل بین المللی و سایر دستگاه های ذیربط از جمله گمرک از هر دو طرف در این جلسه را از نقاط قوت و مثبت نشست برشمرد و افزود: اراده و عزم جدی طرفین استفاده حداکثری از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود بین دو کشور در زمینه ترانزیت کالا است.

وی، ضمن مثبت ارزیابی کردن این نشست دو روزه و تعامل بسیار خوب طرف ترکیه ای، پیرامون مباحثمطروحه، گفت: در پی گفتگوها و مذاکرات انجام شده در آنکارا، مرز بازرگان و تهران تفاهم نامه ای در ۱۲ بند آماده و به امضاء داود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از سوی جمهوری اسلامی ایران و طلعت آیدین معاون قائم مقام وزیر حمل و نقل، دریانوری و ارتباطات جمهوری ترکیه رسید و مبادله شد.

مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی با اشاره به یکی از بندهای این تفاهم نامه در زمینه حمل و نقل مسافر، افزود: طرف ایرانی درخواست کرده است که با توجه به افزایش تقاضای تردد در ایام تعطیلات نوروزی تسهیلاتی از طرف ترک به منظور روان سازی در تردد اتوبوس ها و بالاخص رفع توقف طولانی در مرز گوربلاغ در نظر گرفته شود که طرف ترکیه ای ضمن موافقت با این موضوع، اعلام پلاک اتوبوس های مورد نظر را جهت برنامه ریزی سریع تر خواستار شد.

عطرچیان افزود: همچنین دو طرف برای جلوگیری از ازدحام کامیون ها در دروازه مرزی بر ضرورت گشایش معبر اضافه در پایا نه مرزی بازرگان – گوربلاغ و توسعه فعالیت ها در این زمینه توافق کردند.

مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی همچنین اظهار داشت: بزودی هیاتی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به نمایندگی از کشورمان به منظور اجرایی کردن مفاد این تفاهم نامه نشست دیگری در شهر آنکارا برگزار خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز