خبرگزاری کار ایران

در حاشیه برگزاری نمایشگاه محصولات ایرانی در ترکمنستان صورت گرفت؛

حضور مهندس نعمت زاده در بین تجار و بازرگانان ایرانی

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۹۱۴

وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در ضیافت شام سفارت ایران در ترکمنستان، با تجار و بازرگانان حاضر در نمایشگاه محصولات ایرانی در این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر صنعت، معدن وتجارت افزایش همکاری میان صادرکنندگان ایرانی را خواستار شد و تاکید کرد: باید تجار ایرانی بتوانند با اتخاذ راهکارهایی سطح همکاری و مشارکت میان خود را افزایش داده و تلاش کنند ضمن حفظ بازارهای فعلی، برای ورود به بازارهای جدیدتر برنامه ریزی کنند.

به گزارش ایلنا، در این مراسم محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برگزاری نمایشگاه محصولات ایرانی در ترکمنستان اظهار کرد: تلاش می کنیم با ارائه کمک های لازم و ایجاد فرصت حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه‌های بین المللی، زمینه شناخت بهتر سایر کشورها را از توانمندی‌های علمی و صنعتی کشور فراهم کنیم.

وی از ضرورت افزایش همکاری های دو جانبه و چندجانبه اقتصادی با کشورهای گوناگون همزمان با رفع تحریم ها علیه کشورمان خبر داد و تصریح کرد: تلاش می کنیم با حمایت از شرکت های ایرانی زمینه دستیابی به این هدف را فراهم کنیم.

وی در ادامه اراده دولت را در مسیر گسترش همکاری های بین المللی با تمامی کشورهای منطقه و جهان عنوان کرد و افزود: دولت یازدهم و شخص رییس جمهور محترم به دنبال دستیابی به این هدف هستند و برای توسعه فضای همکاری با دنیا تلاش می کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از اظهارات خود میزان صادرات غیر نفتی کشور را نیازمند بازنگری دانست و گفت: از آن جایی که ایران از ظرفیت های بسیار گسترده ای برای توسعه اقتصادی برخوردار است، سطح صادرات فعلی را به هیچ وجه نمی توان رضایت بخش دانست و باید در این خصوص تلاش های جدی تری صورت گیرد.

نعمت زاده افزایش همکاری میان صادرکنندگان ایرانی را خواستار شد و تاکید کرد: باید تجار ایرانی بتوانند با اتخاذ راهکارهایی سطح همکاری و مشارکت میان خود را افزایش داده و تلاش کنند ضمن حفظ بازارهای فعلی، برای ورود به بازارهای جدیدتر برنامه ریزی کنند.

وزیر صنعت، معدن وتجارت در خاتمه ترکمنستان را به عنوان یک کشور آسیای میانه دارای اشتراکات فرهنگی و تاریخی فراوان با جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: خوشبختانه کشورهای آسیای میانه به جهت نزدیکی به ایران تمایل فراوانی برای توسعه همکاری های مشترک در تمامی زمینه ها دارند و ما نیز باید از این فضا به خوبی استفاده کرده و با توجه به وجود ظرفیت های مناسب، حضور اقتصادی و تجاری خود را در این منطقه گسترش دهیم.

در این مراسم هاشمی گلپایگانی سفیر ایران در ترکمنستان نیز با اشاره به تحولات صورت گرفته در روابط اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و این کشور گفت: تجار ایرانی به جهت قرابت فرهنگی می توانند فعالیت مناسبی در ترکمنستان داشته باشند و در این راه دولت هم حمایت های لازم را در کشورهای خارجی از تجار و سرمایه گذاران ایرانی به عمل خواهد آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز