خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت معدن تجارت؛

عمده کالاهای وارداتی از چین سرمایه‌ای و واسطه‌ای است

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۰۱۷

اولویت بندی‌ها با قانون برنامه پنجم توسعه منافات دارد و هر نوع ممنوعیت کالا غیر قانونی است و تنها مانع باید افزایش تعرفه باشد.

وزیر صنعت معدن تجارت گفت: عمده کالاهای وارداتی از چین سرمایه‌ای و واسطه‌ای است.

به گزراش خبرنگار ایلنا محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن تجارت در حاشیه نشست همکاری‌های مشترک اقتصادی سرمایه گذاری ایران وچین در جمع خبرنگاران درخصوص اولویت بندی کالاها اظهار داشت: این اولویت بندی‌ها با قانون برنامه پنجم توسعه منافات دارد و هر نوع ممنوعیت کالا غیر قانونی است و تنها مانع باید افزایش تعرفه باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هیچ ارتباطی به فهرست ممنوعه وارداتی ندارد گفت: ما برای واردات این کالاها محدودیت تعرفه دو برابری گذاشته‌ایم.

وی در خصوص راه اندازی بانک ایران و چین افزود: درحال تبادل نظر برای تاسیس این بانک هستیم اما هنوز به نتیجه ای نرسیده است.

نعمت زاده در باره اقتصاد مقاومتی تصریح کرد برنامه‌هایی برای تسهیل در امر واردات و صادرات در دست انجام است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا روابط با چین گسترده تر شده است گفت: در سال ۹۲ درخصوص واردات کالاهای مصرفی از چین رشدی نداشته ایم و عمده کالاهای وارداتی از چین سرمایه‌ای و واسطه ای است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز