خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان توسعه و تجارت ایران خبر داد؛

هدف گذاری ۲۰۰ میلیارد دلاری برای تجارت ده سال آینده ایران و چین

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۰۵۵

امروزه چین به عنوان یک قدرت نوظهور و پرجمعیت به عنوان دومین واردکننده جهان نقش بسیار مهمی در جهت گیری مناسبات و روابط اقتصادی جهان دارد.

رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران گفت حجم تجارت خارجی ایران وچین طی ده سال آینده رقمی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار هدف گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ولی الله افخمی رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران صبح امروز در نشست همکاری‌های اقتصادی و سرمایه گذاری ایران وچین اظهار داشت: امروزه چین به عنوان یک قدرت نوظهور و پرجمعیت به عنوان دومین واردکننده جهان نقش بسیار مهمی در جهت گیری مناسبات و روابط اقتصادی جهان دارد.

وی افزود: برنامه‌های بلند مدت چین برای توسعه امکانات و زیرساخت‌ها و همچنین سیاست‌های این کشور در راستای تغییر جهت تجارت به نفع افزایش واردات و مصرف داخلی فرصت مناسبی در اختیار سایر کشورها قرار داده که جایگاه خود را تثبیت نمایند.

افخمی با بیان اینکه ایران کشوری استرتژیک است گفت: کشور ما اهداف بزرگی درحوزه تجارت برای خود ترسیم کرده و درنظر دارد با گسترش روابط خارجی قدمهای بزرگی بردارد.

وی گفت: هر چند که سطح تجارت خارجی ایران و چین درشرایط مطلوبی است اما این سطح از ارتباطات می‌توان با توجه به پتانسیل‌ها گسترش یابد.

افخم با اشاره به حجم تجارت خارجی ایران وچین در سال ۲۰۱۳ گفت: حجم تجارت غیر نفتی در این مدت رقمی به ارزش ۱۵.۵ میلیارد دلار بوده است که از این میزان ۷ میلیارد دلار سهم ایران و ۸.۵ میلیارد دلار سهم چین است که با احتساب صادرات نفت خام رقمی به ارزش ۴۰ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی دو کشور را تشکیل می‌دهد.

افخمی گفت: برای ده سال آینده حجم تجارت خارجی دوکشور ۲۰۰ میلیارد دلار هدف گذاری شده که اکنون تا این هدف فاصله زیادی وجود دارد که در این راستا باید تلاش بیشتری برای افزایش تنوع و تعمیق سرمایه گذاری‌ها صورت گیرد.

وی افزود: ایران شرایط سهل و آسانی را برای سرمایه گذاری فراهم کرده و حوزه‌های مختلف فولاد صنایع معدنی، صنایع با فن‌آوری بالا، صنایع پایین دستی، نفت و گاز و پتروشیمی، حمل نقل، شیلات و کشاورزی و مصالح ساختمانی آمادگی دارند تا سرمایه گذاران در این حوزه‌ها اقدام کنند.

وی افزود: چین یکی از بزرگترین وارد کنندگان در جهان است که رقمی به ارزش ۲۴۰میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی در حوزه های حمل و نقل گردشگری وخدمات تجاری را داشته است همچنین برنامه ساخت ۳۶ میلیون واحد مسکونی در سال ۲۰۱۴ را دارد که این موضوع زمینه حضور شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی و پیمانکاران توانمند ایرانی را در این بخش فراهم می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز