خبرگزاری کار ایران

رئیس کل گمرک خبر داد؛

اصلاح ۱۳۰۰ تعرفه گمرکی با توافق وزارت صنعت

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۱۳۸

رئیس کل گمرک از اصلاح ۱۳۰۰ تعرفه گمرکی با توافق وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

مسعود کرباسیان با تاکید براینکه مبارزه بامواد مخدر یک موضوع فراملی است، اظهار داشت: نقش گمرک در مبارزه با مواد مخدر به ترانزیت و پیش ساخت‌ها مربوط می شود چراکه مواد مخدر ساخته شده از گمرک وارد نمی شود.

به گزارش ایلنا، وی با اشاره به واردات پیش ساخت‌های مواد مخدر با اسناد جعلی کشورهای دیگر گفت: برای این موارد ما مجبوریم هزینه کنترل را نیز پرداخت کنیم؛ باید توجه داشت که مبارزه بامواد مخدر همکاری بین المللی و جمعی می طلبد.

رئیس کل گمرک تاکید کرد: ۸ سال قبل هرگز در آمارهای واردات مواد مخدر بحث" تن، کیلو و… " مطرح نبود چراکه در آن مقطع واردات این مواد از طریق خودکار یا جعبه گز انجام می شد اما الان براحتی در آمار می گوییم ۱۸۰۰ تن، ۴۰۰ تن، ۴۵۰ کیلو و…!

کرباسیان گفت: هم اکنون در حال خرید ۴ XRAY هستیم که هزینه آن ۵ میلیارد تومان تمام می شود؛ همچنین در حال خرید دستگاه‌های مواد مخدر یاب هستیم البته برخی از دانشگاه‌ها در حال ساخت این دستگاه‌ها هستند که گمرک آمادگی خرید این دستگاه‌ها را دارد.

وی با بیان اینکه سگ‌های مواد یاب خیلی به گمرک در شناسایی مواد مخدر کمک می کند، تصریح کرد: سالانه یک میلیون اظهارنامه به گمرک ارائه و ۱۲ میلیون تن کالا ترانزیت شده است که باید در این راستا حمایت‌ها صورت بگیرد.

رئیس کل گمرک همچنین به اصلاح تعرفه‌های گمرکی اشاره و تصریح کرد: براساس توافقی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام داده‌ایم ۱۳۰۰ تعرفه گمرکی اصلاح شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز