خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت:

بودجه اکتشافی ایمیدرو افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۹۳۶

امسال بودجه اکتشافی سازمان ایمیدرو در مقایسه با سال ۹۲ رشد ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

توسعه اکتشافات معدنی در مناطق و حوزه‌های پر ریسک و توسعه اکتشاف عناصر کمیاب و کاربردی در فناوری آینده به عنوان هدف از سوی این سازمان در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایلنا، مهدی کرباسیان افزود: بودجه اکتشافات معدنی در سال ۹۲ حدود ۸۰۰ میلیارد ریال بود که در بودجه تصویب شده در کمیته سرمایه‌گذاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) این میزان در سال جاری به رقم یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال رسید که ۵۰ درصد رشد دارد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو اضافه کرد: توسعه اکتشافات معدنی در مناطق و حوزه‌های پر ریسک، توسعه اکتشاف عناصر کمیاب و عناصر کاربردی در فناوری آینده(نظیر کروم، لیتیم و آنتیموان) و نیز عناصر نادر خاکی به عنوان هدف از سوی این سازمان در سال ۹۳ در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، بودجه مصوب شده امسال ایمیدرو در حوزه اکتشاف شامل تکمیل فعالیت‌های اجرایی طرح‌های اکتشافی(شامل اکتشافات تکمیلی قبلی و طرح توانمندسازی اکتشاف) و نیز آغاز عملیات اجرایی در پهنه‌های اکتشافی است.

وی، تکمیل طرح‌های اکتشافی نیمه‌تمام معادن تحت پوشش ایمیدرو شامل زرشوران، سنگان، جلال آباد، گل گهر، مهدی آباد و مجتمع سنگ‌آهن فلات مرکزی، بخشی از اکتشافات تکمیلی ایمیدرو در سال ۹۳ است.

به گفته کرباسیان، عملیات اجرایی اکتشافات عمومی نواحی شرقی سنگان(خراسان رضوی) و نیز پهنه‌های اکتشافی کشور نظیر پهنه سنگان، نوار مرزی خراسان جنوبی، نوار مرزی سیستان و بلوچستان و غیره، در سال آینده آغاز می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز