خبرگزاری کار ایران

در سال ۹۱؛

تعداد کارگاه های دارای فعالیت های کمکی حمل و نقل آبی اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۶۲۵

براساس این آمار تعداد کارکنان کارگاه های دارای فعالیت های کمکی حمل و نقل آبی ۲۳۲۲۰ نفر بوده است که نشان می دهد به طور متوسط در هر کارگاه ۲۷ نفر مشغول به کار بوده اند. هم چنین از کل کارکنان این کارگاه ها، ۷/۹۷ درصد کارکن مزد و حقوق بگیر و ۳/۲ درصد کارکن بدون مزد و حقوق بوده اند.

مرکز آمار ایران اعلام کرد: در سال ۱۳۹۱ تعداد ۸۶۹ کارگاه دارای فعالیت های کمکی حمل و نقل آبی در کشور بودند.

نتایج طرح آمارگیری مرکز آمار ایران از کارگاه های دارای فعالیت های کمکی حمل و نقل آبی نشان می دهد از این تعداد فعالیت اصلی ۱.۶ درصد اداره بندر و کشتیرانی، ۴۱.۱ درصد نمایندگی شرکت های کشتیرانی، ۴۹.۹ درصد تخلیه و بارگیری، ۳.۳ درصد بارشماری، ۰.۶ درصد بازرسی کالا، ۱.۹ درصد کرایه شناور و ۱.۶ درصد سایر فعالیت های کمکی حمل و نقل آبی بوده است.

همچنین در دوره‎ مورد نظر کارگاه های دارای فعالیت های کمکی حمل و نقل آبی، تعداد ۷۴۰۵۲ فروند شناور را تخلیه و تعداد ۵۵۶۱۷ فروند شناور را بارگیری کرده اند.

میانگین سهم هر شناور از تخلیه‎ی کالا ۲۰۵۷ تن و از بارگیری کالا ۱۷۲۲ تن است.

در سال ۱۳۹۱ تعداد شناورهای بارشماری شده ۲۰۱۶۰ فروند، شناورهای بازرسی کالا شده ۱۳۶۹ فروند و شناورهای کرایه داده شده ۹۶۶ فروند بوده است.

به گزارش ایلنا، ‌ براساس این آمار تعداد کارکنان کارگاه های دارای فعالیت های کمکی حمل و نقل آبی ۲۳۲۲۰ نفر بوده است که نشان می دهد به طور متوسط در هر کارگاه ۲۷ نفر مشغول به کار بوده اند. هم چنین از کل کارکنان این کارگاه ها، ۷/۹۷ درصد کارکن مزد و حقوق بگیر و ۳/۲ درصد کارکن بدون مزد و حقوق بوده اند.

جبران خدمات کارکنان کارگاه های دارای فعالیت های کمکی حمل و نقل آبی ۳۰۹۷ میلیارد ریال بوده که نشان می دهد پرداختی ماهانه به هر کارکن مزد و حقوق بگیر این کارگاه ها به طور متوسط، ۴/۱۱ میلیون ریال بوده است.

ارزش مصارف واسطه‎ی کارگاه های دارای فعالیت های کمکی حمل و نقل آبی ۴۵۳۰ میلیارد ریال بوده که از این رقم ۷/۱ درصد مربوط به هزینه های حمل و نقل، ۳/۱۱ درصد آب، برق، گاز طبیعی و سایر سوخت ها، ۲/۳ درصد اجاره ساختمان، ۱۶ درصد مربوط به تعمیرات جزیی اموال سرمایه ای، ۵/۰ درصد مربوط به بیمه های تجاری، ۷/۲ درصد مربوط به کرایه ی‏ وسایل نقلیه و ماشین آلات و تجهیزات، ۴/۱۳ درصد هزینه های پستی و مخابراتی، یک درصد مربوط به نوشت افزار، کاغذ و فرم های چاپی، روزنامه، نشریات و مطبوعات و ۷/۲۵ درصد مربوط به سایر مصارف واسطه بوده است.

- ارزش ستانده‎های کارگاه های دارای فعالیت های کمکی حمل و نقل آبی، ۳۵۵۱۷ میلیارد ریال است. از این رقم، ۴/۳۳ درصد مربوط به دریافتی بابت اداره ی بندر و کشتیرانی، ۷/۴ درصد مربوط به کارمزد دریافتی نمایندگی شرکت های کشتیرانی، ۳۰.۷ درصد مربوط به تخلیه و بارگیری، ۷/۳ درصد مربوط به سایر فعالیت های کمکی حمل و نقل آبی، ۳/۹ درصد مربوط به درامد حمل ونقل آبی بار و مسافر و ۱/۱۸ درصد برای سایر موارد بوده است.

- بر اساس اطلاعات حاصل از اجرای این طرح در دوره ی مورد بررسی، ارزش افزوده‎ی کارگاه های دارای فعالیت های کمکی حمل و نقل آبی ۳۰۹۸۷ میلیارد ریال است و نشان می‎دهد ارزش افزوده‎ی این کارگاه ها، نسبت به نتایج دوره ی قبل(سال ۱۳۸۹) ۸/۲ برابر شده است.

این نتایج، در وب گاه مرکز آمار ایران به نشانی www. amar. org. ir قابل دسترسی خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز