خبرگزاری کار ایران

فتحی پور در صحن علنی مجلس:

در سال های اخیر برخلاف اصول اولیه علم اقتصاد عمل کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۸۴۹

برای بازگشت به اصول اولیه اقتصاد کافی است نگاهی به حجم واردات و صادرات کشور داشته باشیم تا براساس درآمد‌ها به توانایی‌ها و استعدادهای خود دست یافته و نیز بر اساس هزینه وارادات نیازمندی‌های کشور را دریابیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در سالهای اخیر برخلاف اصول اولیه علم اقتصاد عمل کرده‌ایم و به جای اینکه در این سال‌ها درآمد‌ها را افزایش داده و هزینه‌ها را کاهش بدهیم عکس آن عمل کرده و با کاهش درآمد‌ها به افزایش هزینه‌ها پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ارسلان فتحی‌پور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی درباره اقتصاد مقاومتی گفت: ما ایرانیان انقلاب اسلامی را با شعار نه شرقی و نه غربی محقق کردیم و در پی آن بودیم که کشوری که تماما وارد کننده تولیدات دیگران بود به کشوری خود کفا در همه امور تبدیل کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دشمنان جنگ را با هدف براندازی انقلاب به ملت ایران تحمیل کردند، افزود: رهبری بی‌بدیل حضرت امام و روحیه جهادی مردم جنگ را به فرصتی برای شکوفایی و رهایی از وابستگی تبدیل کرد.

فتحی‌پور تصریح کرد: از دیگر فرصت‌های جنگ تحمیلی ایجاد روحیه کار و فعالیت جهادی میان همه شهروندان بود و ایجاد اقتصاد مولد در نتیجه همین روحیه بود که به ایده همه هموطنان تبدیل شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین خاطرنشان کرد: کشوری که در پیش از انقلاب تنها می‌توانست گندم یک ماه مصرفی مردم را تامین کند تا به امروز توانسته اقتدار خود را در برابر توطئه‌های غارتگران بین المللی حفظ کند که فقط در سایه حفظ روحیه وحدت و ایمان ملی به چنین مهمی دست یافته است.

وی افزود: در حد ظرفیت کشور و توان مردم نتوانسته‌ایم به حفظ این روحیه کمک کنیم اما ثمره ۳۵ سال مقاومت مردم بیانگر آن است که راه سرافرازی کشور افزایش سرانه تولید ایرانیان و رهایی از اقتصاد نفتی و دلبستگی به بیگانگان خواهد بود.

فتحی‌پور عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را پاسخی به این نیاز‌ها عنوان کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی نقشه راهی است که ما می‌توانیم استقلال جمهوری اسلامی و رفاه مردم را در آن جستجو کنیم.

وی تصریح کرد: اگر در دو دهه پیش فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر بستن چاه‌های نفت و اتکا به تولید داخل را عمل می‌کردیم امروز به یکی از تولید کنندگان بزرگ در جهان تبدیل شده بودیم و امروز اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی را محقق کنیم و به اهداف بلند انقلاب اسلامی دست یابیم راه آن خروج از اقتصاد نفتی و تک محصولی است.

فتحی‌پور اظهار داشت: در سالهای اخیر برخلاف اصول اولیه علم اقتصاد عمل کرده‌ایم و به جای اینکه در این سال‌ها درآمد‌ها را افزایش داده و هزینه‌ها را کاهش بدهیم، عکس آن عمل کرده و با کاهش درآمد‌ها به افزایش هزینه‌ها پرداخته‌ایم.

وی تاکید کرد: برای بازگشت به اصول اولیه اقتصاد کافی است نگاهی به حجم واردات و صادرات کشور داشته باشیم تا براساس درآمد‌ها به توانایی‌ها و استعدادهای خود دست یافته و نیز بر اساس هزینه وارادات نیازمندی‌های کشور را دریابیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز