خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن قطعه سازان اصفهان:

اگر دولت مابه التفاوت هزینه های تولید را بدهد خودرو گران نمی شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۹۸۵

آقایان برای ثابت نگه داشتن نرخ خودرو در سال ۹۳ بودجه ای در نظر نگرفته اند.

در حالی که محمد رضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت روز گذشته در بازدید از سایپا گفته که تمام تلاش ما این است تا خودرو گران نشود ابراهیم احمدی، رییس انجمن قطعه سازان اصفهان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در این باره گفت: این اتفاق در صورتی رخ می دهد که دولت مابه التفاوت هزینه های تولید خودرو را بپردازد.

وی افزود: چه طور می توان با افزایش نرخ دستمزدها، افزایش کرایه حمل و نقل و سوخت قیمت تمام شده خودرو را ثابت نگه داشت.

احمدی خاطر نشان کرد: همچنین آقایان برای ثابت نگه داشتن نرخ خودرو در سال ۹۳ نیز بودجه ای در نظر نگرفته اند.

وی تنها راه حل را کمک دولت به خودروسازان عنوان کرد و گفت: باید هزینه های مالی خودروسازان را کاهش دهند، همانطور که در سنوات گذشته نیز شاهد بودیم به صورت دستوری به خودروسازان اعلام کردند نرخ ها را افزایش ندهند و دیدیم که یکی از بزرگترین بدهکاران بانکی خودروسازان شدند.

رییس انجمن قطعه سازان اصفهان تصریح کرد: به اعتقاد بنده افزایش نرخ خودرو در سال ۹۳ اجتناب ناپذیر است زیرا هیچ تمهیداتی برای این موضوع در نظر نگرفته اند.

وی ادامه داد: در صورتی که نقدینگی در دست خودروسازان باشد و از نظر بین المللی نیز تسهیلاتی ایجاد شود و نرخ دلار نیز خیلی افزایش پیدا نکند می توان کمی به تثبیت قیمتها امیدوار بود.

احمدی در پاسخ به این پرسش که افزایش نرخ دلار طی روزهای گذشته چه تاثیری بر قیمت قطعات خودرو داشته گفت: مسلما نرخ قطعات وارداتی نیز همگام با نرخ دلار رشد پیدا می کند.

وی در خاتمه گفت: کمبود نقدینگی قطعه سازان و خودروسازان و نیز رشد هزینه های تولید و فقدان برنامه ریزی و چشم انداز روشن از وضعیت دلار در بازاراز مهمترین معضلات این مجموعه به شمار می رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز