خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن خودرو سازان در گفتگو با ایلنا:

افزایش نرخ خودرو با تخصیص ارز مبادله‌ای قابل بررسی مجدد است

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۶۱۰

خواسته خودرو سازان از دولت در سال ۹۳ افزایش ۱۰تا ۱۵درصدی نرخ خودرو بود اما با اخذ ارز مبادله ای ممکن است قیمت ها مجددا تغییر کند و‌ این موضوع منوط به تصمیم شورای رقابت است.

دبیر انحمن خودرو سازان گفت: با توجه به اینکه درسال جدید با رشد قیمت آب، برق و دستمزد کارگران و سایر حامل های انرژی مواجه هستیم مردم نباید انتظار کاهش قیمت خودرو را داشته باشند.

احمد نعمت بخش، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تخصیص ارز مبادله ای به خودرو که از امروز اجرا می شود اظهار داشت: طی دوسال گذشته خودروسازان با وزارت صنعت و شورای رقابت بر سر قیمت خودرو مشکلاتی داشتند وهمین موضوع باعثضرر ۶ هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو در این مدت شد.

وی افزود: همچنین ثابت نگه داشتن نرخ خودرو درسال گذشته و به حداقل رساندن ارائه ارز مبادله ای به تولید کنندگان باعثزیان بیشتر این صنعت در دو سال گذشته بود.

نعمت بخش ادامه داد: از دو سال پیش تاکنون ما تنها توانستیم ۱۰تا ۱۵درصد از ارز مبادله ای دریافت کنیم و ۸۵درصد دیگر را از ارز آزاد استفاده کردیم.

دبیر انجمن خودرو سازان افزود: بارها از وزیر صنعت خواسته ایم تا قیمت خودرو را حاشیه بازار تعیین کند و دست دلالان از این بازارقطع شود تا بتوانیم از زیان موجود خارج شویم.

وی تصریح کرد: زیان ۶ هزار میلیارد تومانی خودرو سازان را نیز دولت باید می پرداخت که تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

نعمت بخش گفت: در گذشته مجبور بودیم برای دریافت ارز مبادله ای یک تا دوماه در نوبت بمانیم و در نهایت مجبور به دریافت ارز آزاد می شدیم تا خط تولید نخوابد.

وی در خصوص قیمت خودرو در سال ۹۳ نیز افزود: خواسته خودرو سازان از دولت در سال ۹۳ افزایش ۱۰تا ۱۵درصدی نرخ خودرو بود اما با اخذ ارز مبادله ای ممکن است قیمت ها مجددا تغییر کند و در انتظار تصمیم شورای رقابت هستیم.

وی در خاتمه گفت: با توجه به اینکه درسال جدید با رشد قیمت آب، برق و دستمزد کارگران و سایر حامل های انرژی مواجه هستیم مردم نباید انتظار کاهش قیمت خودرو را داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز