خبرگزاری کار ایران

نایب رییس کنفدراسیون صادرات خبر داد:

کاهش ۳۰ درصدی صادرات محصولات چرمی

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۶۹۴

صادرات چرم در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ حدود ۲۸.۹ درصد کاهش یافته است که تنها دلیل آن وضع عوارض صادراتی بود که در نیمه دوم سال ۹۱ اعمال شد.

نایب رییس کنفدراسیون صادرات از کاهش ۳۰ درصدی صادرات محصولات چرمی در سال گذشته خبر داد.

محمد لاهوتی، نائب رئیس انحادیه سالامبور و چرم در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص میزان تولید چرم در سال گذشته اظهار داشت: میزان صادرات چرم در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ حدود ۲۸.۹ درصد کاهش یافته است که تنها دلیل آن وضع عوارض صادراتی بود که در نیمه دوم سال ۹۱ اعمال شد.

وی افزود: همچنین در خصوص واردات ماشین آلات تولید چرم با مشکل مواجه هستیم.

نایب رییس کنفدراسیون صادرات با بیان اینکه وضع عوارض صادراتی به افزایش صادرات هیچ کمکی نکرد گفت: این موضوع بیشتر به افزایش قاچاق منجر شد.

نائب رئیس انحادیه سالامبور و چرم تصریح کرد: زیرساخت های لازم برای این روش ایجاد نشده و وزارت صنعت تصمیم غیر کارشناسی گرفته است که پیگیر رفع آن هستیم.

لاهوتی با بیان اینکه وضع عوارض صادراتی مبنای قانونی ندارد ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد تولیدات چرم جذب بازار داخل نمی شود و صادراتی است و محصولاتی نظیر سالامبور و وت بلو به ترتیب ۲۰ تا ۳۵ درصد پروسه تولید را طی می کند و کالای خام محسوب نمی شود و تاحدودی ایجاد ارزش افزوده می کند و نباید عوارض صادراتی برای آن تعیین می شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز