خبرگزاری کار ایران

رییس هیات مدیره اتحادیه ملی سیب زمینی کاران در گفت‌وگو با ایلنا؛

سیب‌زمینی زیر هزار تومان برای کشاورز صرفه اقتصادی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۹۵۸

با توجه به افزایش سطح زیرکشت مازاد تولید برای صادرات وجود دارد و ما باید رابطه خود را با مشتری و کشورهای همسایه حفظ کنیم که البته صادرات در قیمت داخلی نیز تاثیر خواهد گذاشت و قیمت را افزایش خواهد داد.

رییس هیات مدیره اتحادیه ملی سیب زمینی کاران گفت: به نسبت هزینه‌های کاشت، سیب‌زمینی هر کیلو زیر ۱۰۰۰ تومان برای کشاورز صرفه اقتصادی ندارد.

مرتضی سامی رییس هیات مدیره اتحادیه ملی سیب زمینی کاران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص پایین آمدن قیمت سیب زمینی اظهار داشت: با طرح استمراری که داشتیم و با تزریق سیب‌زمینی جیرفت و دزفول به بازار توانستیم قیمت حبابی و کاذبی که به وجود آمده بود را مهار کنیم.

وی با اشاره به قیمت فعلی ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ تومان سیب‌زمینی افزود: تا یک ماه و نیم تا دوماه آینده سیب‌زمینی بهار همدان نیز به بازار می آید و قیمت‌ را پایین‌تر از قیمت فعلی می‌آورد.

سامی با بیان اینکه قیمت‌ها باید برای کشاورز صرفه اقتصادی داشته باشد تصریح کرد: به دلیل بالا بودن هزینه‌های کاشت نمی‌توان قیمت‌ها نمی‌تواند تا زیر ۱۰۰۰ تومان کاهش داشته باشد و در همین حدود خواهد بود.

رییس هیات مدیره اتحادیه ملی سیب زمینی کاران واردات بذر سیب‌زمینی را اتفاق خوش یمنی دانست و ادامه داد: مدتی بود که واردات بذر نداشتیم و ستاد سیب‌زمینی تصمیم خوب و تاثیرگذاری برای واردات آن از کشورهای اروپایی گرفت که صرفه اقتصادی خوبی داشت.

وی با بیان این مطلب که تعرفه وارداتی و صادراتی باید برداشته شود افزود: با توجه به افزایش سطح زیرکشت، مازاد تولید برای صادرات وجود دارد و ما باید رابطه خود را با مشتری و کشورهای همسایه حفظ کنیم که البته صادرات در قیمت داخلی نیز تاثیر خواهد گذاشت و قیمت را افزایش خواهد داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز