خبرگزاری کار ایران

پاسخ آل اسحاق و حسینی به ابهامات بهزادیان

فعالیت های اقتصادی اتاق زیر ذره بین

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۹۶۳

ساختمان مطهری اتاق که چند سالی است خالی و بلا استفاده مانده، هزینه ساختمانی هم که در خیابان گاندی خریداری شده ابهاماتی دارد و گفته می شود قیمت سفت کاری این ساختمان متری ۳۵۰ هزار تومان بوده نه متری یک میلیون تومان و باید مشخص شود بقیه این هزینه ها کجا مصرف شده است!

محمدرضا بهزادیان، رییس اسبق اتاق بازرگانی تهران، که فعالان این بخش او را بانی تحول در اتاق های بازرگانی ایران طی سال‌های اخیر می دانند معتقد است؛ در سال ۱۳۸۴ و در دولت احمدی نژاد با بی مهری کارت بازرگانی اش باطل و از ریاست اتاق بازرگانی تهران اخراج شده است.

بهزادیان که این روزها مجددا به صحنه بازگشته و مدعی ریاست اتاق ایران است در خصوص چگونگی ساخت اتاق بازرگانی تهران(در خیابانهای: وزرا، گاندی و مطهری) و نحوه خدمات این اتاق به اعضایش ابهاماتی را مطرح کرده است که باید به صورت شفاف تری بررسی شود.

آنچه در پی می آید حاصل گفتگوی کوتاه خبرنگار ایلنا درباره فعالیتهای اتاق بازرگانی تهران با محمد رضا بهزادیان،(رییس اسبق اتاق بازرگانی تهران) یحیی آل اسحاق(رییس فعلی اتاق بازرگانی تهران) و حمید حسینی(عضو هیات رییسه و خزانه دار اتاق) است.

محمد رضا بهزادیان،رییس اسبق اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که چه میزان اطمینان دارد در انتخابات اتاق ایران رد صلاحیت نخواهد شد اظهار داشت: در دولت آقای روحانی(تدبیر و امید) بنده نیز به نوعی به انتخابات سالم امید دارم و برای رقابت مردانه اهمیت قائلم و از همه اقشار می خواهم در کلیه فعالیت های اجتماعی سهیم باشند چرا که این حق همه مردم ایران است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات کنونی اتاق بازرگانی تهران گفت: اتاق بازرگانی تهران دارای ابهاماتی است که در حال حاضر ضرورت شفاف سازی برخی اموردراین اتاق حس می شود. اتاقی که بیش از ۳۰ هزار نفر عضو دارد و قانونش برای این نوشته شده که به اعضایش سرویس دهد و باعثرونق کسب و کار و سود بیشتر آنها شود متاسفانه نحوه هزینه هایش مشخص نیست!

بهزادیان با بیان اینکه حاضر است اسنادی را از کانون کارشناسان رسمی درباره قیمت گذاری ساختمان گاندی اتاق منتشر کند خاطر نشان کرد: ساختمان مطهری اتاق که چند سالی است خالی و بلا استفاده مانده وهزینه ساختمانی هم که در یکی از کوچه های خیابان گاندی خریداری شده ابهاماتی دارد و گفته می شود قیمت سفت کاری این ساختمان متری ۳۵۰ هزار تومان بوده نه متری ۱ میلیون تومان و باید مشخص شود بقیه این هزینه ها کجا مصرف شده است!

به ادعای وی، در اتاق تهران انحراف از بودجه گاهی تا ۱۲۰ درصد هم دیده شده است.

در ادامه نظر یحیی آل اسحاق و حمید حسینی را جویا شدیم؛

- بودجه اتاق بازرگانی تهران صرف چه هزینه هایی می شود؟

یحیی آل اسحاق،رییس اتاق بازرگانی تهران دراین باره به ایلنا گفت: تمامی هزینه های خدمات اتاق، برای حضور در برنامه های کلان اقتصادی، تاثیرگذاری درروند اقتصادی و حمایت ازبخش های مختلف اقتصادی دادن مالیات و غیره صرف می شود.

سید حمید حسینی، عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران در مورد این سوال گفت: اتاق بازرگانی تهران یک حق عضویت دارد که بخشی از بودجه آن را تامین می کند و بخشی دیگر از ۱ در هزار اعضاء و بخشی دیگر از ۳ در هزار مالیاتی اخد می شود.

وی افزود: ۵۰ درصد درآمد اتاق تهران به اتاق ایران واریز می شود زیرا اتاق ایران خودعضوی ندارد و سایر اتاق ها عضو آن هستند و عمده در آمد ما هم به اتاق ایران واریز میشود.

واریز ۶۰ میلیارد تومان به اتاق ایران در سال ۹۲

خزانه دار اتاق بازرگانی تهران با اعلام این خبر که سال ۹۲ حدود ۶۰ میلیارد تومان از اتاق تهران به اتاق ایران واریز شده است گفت: در سال گذشته۱۰۰ میلیارد تومان درآمد داشتیم که بیش از نیمی از آن را به اتاق ایران دادیم.

حسینی ادامه داد: اتاق تهران هزینه های ۷۰ پرسنل رسمی و ۳۰ پرسنل غیر رسمی را می پردازد و همچنین در خصوص توسعه و خرید ملک و تکمیل تاسیسات و پرداخت مالیات ها و تامین اجتماعی نیز هزینه هایی دارد که همگی از بودجه اتاق تامین می شود.

-آیا بودجه اتاق تهران بیشترصرف پایان نامه های اقتصادی می شود؟

یحیی آل اسحاقدر این باره گفت: خیر، تنها ۱۰ درصد ازبودجه صرف پژوهش ها و پایان نامه های اقتصادی می شود.

سید حمید حسینینیز افزود: اتاق تهران سال گذشته ۱ میلیارد و ۲۰۰،۳۰۰ میلیون هزینه پژوهش داد و در ماه یک یا دو مورد پایان نامه و یا پژوهش داشتیم اما در برخی موارد موضوعات آنها خیلی برای اتاق کاربردی نیستند و استفاده هم نمی شوند.

-ابهاماتی درمورد هزینه تمام شده ساخت ساختمان اتاق بازرگانی تهران(در خ وزراء و خ گاندی) وجود دارد نظر شما در این زمنیه چیست؟

یحیی آل اسحاقگفت: هیچ ابهاماتی در ساخت اتاق تهران وجود ندارد و هزینه ساخت اتاق تهران از شفاف ترین هزینه هاست، این سوالات درست نیست کاری نکنید که از این پس با شما مصاحبه نشود و…

تغییر مکان اتاق تهران

سید حمید حسینینیز گفت: بنده از ابتدا موافق ساخت این ساختمان در وزراء نبودم هرچند این اتاق ظاهرشیکی دارد اما جوابگوی اعضای اتاق نیست، تهویه مناسب ندارد، سالن درست ندارد و دو سالنی هم که دارد کج و کوچک است و اغلب آسانسورها مشکل دارند.

هم اکنون، تصمیم ما برای خرید ساختمانی جدید و تجهیز آن با بهترین امکانات جدی تر شده است و تا یک ماه دیگر ساختمان قبلی را در مطهری شروع به ساخت می کنیم و ممکن است۸۰۰ متر دیگر به آن اضافه کنیم و در صورتی که آنجا به نتیجه نرسیم درصددیم در کنار برج میلاد زمینی را برای اتاق تهران فراهم کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز